سامسونگ به تازگی از دو سنسور ایزوسل Vizion 63D و Vizion 931 رونمایی کرده است. این دو سنسور قصد دارند در دستگاه‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، و گوشی‌های هوشمند به‌کار گرفته شوند.

به گفته وبلاگ رسمی سامسونگ، سنسور ایزوسل Vizion 63D با تکنولوژی ToF (Time-of-Flight) عرضه شده، در حالی‌که ایزوسل Vizion 931 یک سنسور گلوبال شاتر به‌شمار می‌رود. منتظریم که این دو سنسور در آینده در محصولاتی از جمله هدست‌های واقعیت ترکیبی (MR) شرکت سامسونگ مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: مشخصات هدست واقعیت مجازی Mirror Lake متا فاش شد

این شرکت کره‌ای اعلام کرده که هر دو سنسور جدید آن در حال حاضر توسط تولیدکنندگان و برندهای معتبر جهانی در دستگاه‌های گوناگونی آزمایش می‌شوند. کاربردهای این سنسورها شامل هدست‌های مختلف واقعیت مجازی، دوربین‌های هوشمند گوشی و ربات‌هاست.

ایزوسل Vizion 63D  نوعی از سنسور TOF سه بعدی بوده که قادر است عمق و فاصله را با دقت بالا و وضوح فوق‌العاده اندازه بگیرد. همچنین این سنسور می‌تواند تصاویر با کیفیتی 320 در 240 با نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز ثبت کند. یکی از شاخصه‌های این سنسور 1/6.4 اینچی ضبط ویدئو با وضوح VGA است که با پیکسل‌های 3.5 میکرومتری عالی به نظر می‌رسند. سنسور مورد بحث می‌تواند تغییر فاز بین نور ساطع و بازتاب آن را محاسبه کرده و فضای پیرامونش را به صورت سه بعدی تشخیص دهد. یکی از نقاط قوت سنسور جدید سامسونگ می‌توان به استفاده‌ از آن در هدست‌های واقعیت مجازی، افزوده، ربات‌ها و گوشی‌های هوشمند برای تشخیص چهره اشاره کرد.

سنسور ایزوسل
سنسور ایزوسل

ایزوسل Vizion 63D به عنوان اولین سنسور در دنیای سنسورها است که از پردازنده سیگنال تصویر ( سنجش عمق یکپارچه ISP) بهره می‌برد. این سنسور می‌تواند بدون نیاز به تراشه‌ی جداگانه اطلاعات عمیق را ضبط و پردازش کند. علاوه بر این، محصول جدید سامسونگ نسبت به نسل‌های قبلی خود یعنی Vizion 33D مصرف انرژی را تا 40 درصد کاهش می‌دهد. این سنسور از تکنولوژی BST (پراکندگی پشتی) بهره‌مند است که باعث می‌شود نویز کاهش یافته و تصاویر با وضوح بالاتری ثبت شوند.

ایزوسل Vizion 931 به عنوان یک سنسور گلوبال شاتر عرضه شده؛ به این معنا که قادر است حرکت سریع را بدون افت کیفیت و اثر ژله‌ای به تصویر بکشد. با تفاوت از شاترهای غلتکی که صحنه را از بالا به پایین خط به خط اسکن می‌کنند، شاتر گلوبال مانند ایزوسل Vizion 931 قادر است یک صحنه را در همان لحظه ضبط کند؛ این ویژگی باعث می‌شود که این سنسور تقریباً مشابه نگاه به یک منظره با چشم انسان عمل کند. این امکان تصویربرداری با دقت و واقعیت بالا از اجسام با حرکت سریع را فراهم می‌کند، که آن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای هدست‌های واقعیت افزوده، هواپیماهای بدون سرنشین و ربات‌ها می‌سازد.

دقت این سنسور 640 در 640 پیکسل بوده و برای وظایفی از قبیل تشخیص عنبیه، ردیابی چشم، تشخیص چهره و ژست در هدست‌های XR (واقعیت گسترده) مناسب است. ایزوسل Vizion 931 به عنوان یکی از برترین‌های بازدهی کوانتومی در میان سایر سنسورها شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

source

توسط