در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با  نحوه محافظت از موهای رنگ شده و همچنین مکمل‌های مناسب به منظور تقویت مو بپردازیم. بدون شک همانطور که شما نیز به این امر واقف هستید چهره شما   شامل بخش عمده‌ای از موهای شماست  زمانی که موهای شما دچار آسیب می‌شود ممکن است زیبایی چهره خود را از دست بدهید. عموماً افرادی که مکرر از رنگ موهای متفاوت و یا رنگ موهای دائمی استفاده می‌کنند می‌دانند که باید مراقبت از مو را جدی بگیرند و این مراقبت باید اصولی باشد در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با نگهداری از موهای رنگ شده اندکی صحبت کنیم بنابراین اگر این موضوع به نظر  شما جذاب است در ادامه این مقاله با ما همراه  باشید.

معمولا انتظاری که از رنگ کردن مو داریم این است که رنگ  مورد استفاده در حداکثر زمان ممکن بر روی موهای شما باقی بماند. از طرف دیگر با توجه به هزینه‌های بالای استفاده از رنگ موها و نیاز به  طراوت بیشتر در موها در طولانی مدت رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا با ضروریات نگهداری از موی رنگ شده آشنا شوید.

باید به این نکته توجه کنید موهایی که با رنگ‌های موجود در بازار آرایشی و بهداشتی داخلی رنگ می‌شوند و حتی موهایی که به روش‌های دیگر رنگ می‌شوند در زمانی که در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرند به مرور استحکام خود را از دست داده و ضعیف می‌شود. در ادامه این مقاله چندین نکته را با هم بررسی خواهیم کرد تا با روش‌های اصولی محافظت از موهای رنگ شده آشنا شویم.

موی رنگ شده

طبق تحقیقات منتشر شده متخصصین استفاده از آب های خیلی داغ و یا حتی نیمه داغ سبب می‌شود که رنگ موهای شما به سمت کدر شدن متمایل شود چرا که زمانی که آب گرم است در حقیقت لایه بیرونی ساقه موهای شما گسسته شده و رنگ‌های مو که در همان بخش بیرونی ساقه مو متمرکز می‌شوند کم کم از ساقه مو منفک شده و در نتیجه اتفاقی که نباید بروز کند رخ می‌دهد. بنابراین توصیه اول این است که موهای خود را مکرراً با آب گرم شستشو ندهید. به علاوه باید بگوییم که معمولاً بعد از رنگ آمیزی مو می‌بایست 

 نکته دیگری که در اینجا می‌خواهیم با آن اشاره کنیم این است که نباید بلافاصله پس از رنگ کردن مو استفاده از شستشو  با شامپو را در دستور کار قرار دهید. در حقیقت نکته کلیدی اینجاست که پس از استفاده از رنگ مو زمان مورد نیاز برای تثبیت این رنگ را باید به موهای خود بدهید.   رنگ های مناسب دارای ریز مغذی‌ها و پروتئین‌ها و ویتامین‌های لازم برای موهای شما هستند بنابراین هرچه بیشتر بر روی موهای شما باقی بمانند موهای شما بهتر تغذیه خواهند شد و نباید اینگونه تصور شود که بر اثر ماندن بیش از حد رنگ بر روی مو و یا منتظر ماندن برای تثبیت آن موهای شما دچار آسیب می شود. در حقیقت باید بگوییم که زمانی که موهای خود را دکلره و یا رنگ می‌کنید باید فرصت کافی را به موهای خود بدهید. علاوه بر این شما می‌توانید در زمان‌هایی که نمی‌خواهید شستشو را بر روی موهای خود اعمال کنید از شامپوهای خشکی که مناسب محافظت از رنگ مو هستند استفاده کنید و این نوع شامپوها که معمولاً در مدل‌های اسپری به مصرف کننده عرضه می‌شوند موها را تمیز و براق کرده و حس تازگی خوبی به شما می‌دهند.

یکی دیگر از  نکاتی که باید به آن اشاره کنیم این است که خیلی از افراد با مویی به   رختخواب می‌روند که دارای رطوبت است  این کار سبب می‌شود که موهای شما در دراز مدت ضعیف شده و باید دقت کنید که برای جلوگیری از این امر موی خود را خشک کنید و سپس به رختخواب بروید. یک نکته مرتبط دیگر این است که هر زمان که موهای شما مرطوب است فرصت کافی را به موهای خود بدهید تا خشک شود و اگر می‌خواهید از سشوار استفاده کنید دمای آن زیاد گرم نباشد و همچنین ازسشوار در نزدیکی ریشه‌های مو بهره بگیرید تا حفاظت بهتری از موهای شما پس از رنگ شدن به عمل بیاید. حتی اگر از سشوار برای حالت دهی به مو استفاده کنید این نکته را به یاد داشته باشید که چه آب داغ و یا چه سشوار داغ سبب می‌شود که رنگ موها زودتر کمرنگ شده و از بین برود  و حتی اگر    می‌خواهید موهای خود را اتو بکشید حتماً از مواد محافظتی قبل از اتوکشی استفاده کنید.

  برخی از متخصصین توصیه می‌کنند که موهای خود را حداقل در ماه برای یک مرتبه با استفاده از شامپوهای روشن کننده شستشو دهید  فقط باید به این نکته دقت کنید که بلافاصله پس از رنگ آمیزی مو این عمل را تکرار نکنید چرا که علاوه بر از بین بردن رنگ موی شما سبب افزایش و تشدید خشکی نیز می‌شود. علاوه بر این باید دقت کنید که افراط در رنگ آمیزی مو سبب آسیب رساندن به موهای شما خواهد شد و تقریباً فاصله حداقل دو ماه یک بار را برای رنگ آمیزی مجدد در نظر بگیرید.

بنابراین در حالت کلی برای جمع‌بندی در این قسمت می‌توان گفت کاهش استفاده از وسایلی همانند سشوار و یا استفاده از اسپری‌ های محافظتی قبل از استفاده از چنین دستگاه‌های حرارتی و همچنین استفاده از آب رسان‌های مناسب مو برای زمانی که خشکی موهای شما تشدید شده و همچنین جلوگیری از تکرار رنگ آمیزی مو در   برهه های زمانی بسیار کم و هم چنین استفاده از پروتئین‌هایی همانند کراتین و نهایتاً استفاده از مکمل‌ها و ویتامین‌های مناسب تغذیه مو می‌ تواند موارد مناسبی برای مراقبت از  موی رنگ و دکلره شده باشد.

 معرفی دو محصول برای محافظت و مراقبت از موهای رنگ شده 

در ادامه این مقاله می‌خواهیم دو  محصول  مناسب را که به شما کمک می‌کند موهای رنگ شده خود را با درخشندگی ترکیب کنید و موهای درخشنده و زیبایی داشته باشید ارائه می‌کنیم.

نرم کننده عمیق موهای رنگ شده سینره در بسته‌بندی ۲۵۰ میلی‌متری

اولین محصولی که می‌خواهیم در اینجا به شما معرفی کنیم نرم کننده عمیق موهای رنگ شده سینره است.   این محصول که با برند معروف سینره به بازار عرضه شده است سبب می‌شود که رنگ موهای شما تثبیت شده و محافظت و مراقبت از موهای شما در برابر عوامل خارجی  نظیر دستگاه‌های حرارتی  افزایش یا بد. این نرم کننده موی سر که به صورت تیوپی و با برند سینره ارائه شده دارای حجم ۲۵۰ میلی لیتر است و طبق اطلاعات راهنمای محصول با استفاده از خواص آنتی اکسیدانی انار موجود در ترکیبات خود خواص ضد رادیکالی فوق العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد.  همچنین طبق اطلاعات شرکت سازنده  ترکیبات سیلیکونی موجود در این محصول سبب می‌شود تا تارهای موی شما به صورت هیدراته باقی بماند. دستورالعمل مصرف این محصول به این صورت است که پس از شستشو می‌بایست موهای خود را به این نرم کننده  یعنی  نرم عمیق موی سر سینره  آغشته کرده و در حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید و سپس موهای خود را آبکشی نمایید. 

شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده اریکه  در بسته‌بندی ۲۰۰ میلی لیتری

محصول دومی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده شرکت آریا شیک منطقه آزاد قشم  معروف به اریکه می‌باشد که طبق اطلاعات شرکت سازنده ترکیبات مرطوب کننده و تغذیه کننده فوق العاده‌ای در این محصول به کار رفته است که سبب می‌شود تا اولاً  برای موهای شما مرطوب کنندگی مناسبی  فراهم شود و   ثانیاً از ریزش موهای شما جلوگیری می‌ کند.  شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده اریکه برای موهای رنگ شده و آسیب دیده مناسب است. نحوه استفاده از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده و آسیب دیده اریکه به این صورت است که باید این محصول را بر روی موی مرطوب به خوبی ماساژ دهید و سپس با آب اقدام به آبکشی نمایید. بنابراین طبق اطلاعات شرکت سازنده اگر از گره خوردگی مو رنج می‌برید و یا می‌خواهید در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید از موهای خود محافظت نمایید می‌توانید از شامپو اریکه برای موهای رنگ شده استفاده کنید.

برای مشاهده محصولات مرتبط اینجا کلیک کنید

source

توسط