تیر 1402: شرکت خودروسازی سایپا، واردات و مونتاژ خودرو زوتی T300 را با نام جدید زوتی DL5 پارس خودرو آغاز کرده است. این شرکت در تاریخ 10 تیرماه به طور رسمی DL5 را رونمایی نمود.

قبلا در مراسم شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، زوتی T300 مشاهده شده بود. این کراس اوور چینی اولین محصول وارداتی پارس خودرو در دوره جدید است و طبق شنیده ها شرکت پارس خودرو قصد دارد پس از واردات، به سوی مونتاژ و داخلی سازی DL5 نیز حرکت نماید. لازم به ذکر است که دو سال پیش شرکت زوتی، ۲۰۰۰ پارت از خودروی T300 را به راین خودرو فروخته و پول آن را هم دریافت کرده بود که سپس با اعلام ورشکستگی، از تحویل آن ها به راین سر باز زد و دلیل این که نام این خودرو در پارس خودرو از T300 به DL5 نیز تغییر کرده است هم به دلیل حل نمودن مشکلات حقوقی همین امر است.

رونمایی زوتی دی ال 5 پارس خودرو

این محصول در سال 2016 طراحی شده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر 4G15T آن از میتسوبیشی بوده و با میتسوبیشی کلت یکسان است. این پیشرانه ۱۴۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده اتوماتیک این کراس اوور چینی از نوع CVT است که توان را به چرخ های جلو منتقل می کند. این جعبه دنده قابلیت تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته را به همراه حالت برفی دارد. تعلیق جلوی DL5 از نوع مک فرسون و عقب آن هم نیمه مستقل پیچشی (تورشن بیم) است.

طول ۴۴۰۵ میلی متری DL5 به همراه عرض و ارتفاع خودرو، نشان می دهد که این خودرو در جایگاه کراس اوورهای کوچک قرار می گیرد. فاصله محوری DL5 هم ۲۶۱۰ میلی متر است که ابعادی مشابه تیگارد X35 دارد.

رونمایی زوتی دی ال 5 پارس خودرو

امکانات وتجهیزات آن عبارتند کروز کنترل، فرمان برقی، تهویه مطبوع نیمه اتومات، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک، اتولایت، دوربین عقب، دو ایربگ، سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر میزان باد تایرها، آینه های تاشو برقی، دی لایت، هشدار ترمز اضطراری، سنسور پارک، ایزوفیکس، مالتی مدیا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و… اشاره کرد و خبری از جلو آمپر دیجیتال، کیسه هوای جانبی، سانروف، سقف پانوراما و… .

پارس خودرو DL5 در بازار ایران هم‌رده خودرویی هچون تیگارد X35، اندکی بالاتر از ام وی ام X22 پرو اتومات و کمی پایین تر از X55 پرو مدیران خودرو قرار می گیرد.

source

توسط