منیزیم از بهبود خلق و خو گرفته تا تنظیم سطح قند خون، برای مغز و بدن شما بسیار مهم است. اگرچه منیزیم در غذاهای مختلف از سبزیجات برگ‌دار گرفته تا آجیل، دانه‌ها و لوبیا یافت می‌شود، اما بسیاری از مردم به اندازه کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنند و نیاز به مصرف قرص منیزیم دارند.

تعداد نقش‌هایی که منیزیم در بدن ما ایفا می‌کند، شگفت انگیز است. بدن برای انجام بیش از 300 واکنش آنزیمی ‌به منیزیم نیاز دارد! به علاوه، کمبود این ماده معدنی می‌تواند تأثیر شدیدی بر سلامت شما داشته باشد. به عنوان مثال، مصرف کم منیزیم با فشار خون بالا، بیماری قلبی، دیابت و حتی مشکلات خواب مرتبط است. مصرف قرص منیزیم برای رفع کمبود آن در بدن فواید گوناگونی دارد. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز خواص قرص منیزیم را برای شما شرح داده‌ایم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

قرص منیزیم برای بهبود خلق و خو

برخی از مطالعات سطوح پایین منیزیم را با افسردگی مرتبط دانسته‌اند و این باعث شده است که محققان به این فکر کنند که مصرف قرص منیزیم می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند. منیزیم نقش مهمی ‌در عملکرد مغز و خلق و خو ایفا می‌کند. یک بررسی در سال 2020 نشان داد که استرس ممکن است منیزیم را کاهش دهد و حساسیت به استرس و افسردگی را افزایش دهد.

در یک مطالعه کوچک 8 هفته‌ای، مصرف روزانه 500 میلی گرم منیزیم منجر به بهبود قابل توجه علائم افسردگی در افراد مبتلا به کمبود این ماده معدنی شد. به علاوه، یک مطالعه 6 هفته‌ای روی 126 نفر نشان داد که مصرف 248 میلی گرم منیزیم در روز، بدون توجه به وضعیت منیزیم، علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه از قرص منیزیم استفاده کنیم؟

کنترل قند خون

مطالعات نشان می‌دهد که حدود 48 درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای سطوح پایین منیزیم در خون هستند که می‌تواند توانایی بدن در تنظیم سطح قند خون را مختل کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که منیزیم بیشتری مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. طبق یک بررسی، قرص منیزیم به افزایش حساسیت به انسولین کمک می‌کند. بررسی دیگری گزارش داد که قرص منیزیم سطح قند خون و حساسیت به انسولین را در افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بهبود می‌بخشد.

قرص منیزیم برای میگرن

برخی از محققان بر این باورند که افراد مبتلا به میگرن بیشتر از دیگران در معرض کمبود منیزیم هستند. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که قرص منیزیم حتی ممکن است از سردردهای میگرنی پیشگیری و به درمان آن‌ها کمک کند.

سردرد میگرنی

قرص منیزیم برای کاهش فشار خون

مصرف قرص منیزیم ممکن است به کاهش سطح فشار خون کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است با مصرف قرص منیزیم پیشرفت‌هایی را مشاهده کنند. محققان در یک مطالعه مروری به این نتیجه رسیدند که مصرف حدود 350 میلی‌گرم منیزیم در روز به ‌طور متوسط ​​به مدت 3 ماه به طور قابل ‌توجهی فشار خون سیستولیک را 2 میلی ‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را 1.78 میلی‌ متر کاهش داد.

کاهش علائم PMS

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که قرص منیزیم به تسکین علائم PMS و سایر شرایط مانند دردهای قاعدگی و حملات میگرنی کمک می‌کند. این ممکن است به این دلیل باشد که سطح منیزیم در طول چرخه قاعدگی در نوسان است و علائم PMS را در افراد دارای کمبود بدتر می‌کند. به این ترتیب، قرص منیزیم ممکن است به کاهش شدت علائم، از جمله حملات میگرن قاعدگی کمک کند.

منیزیم برای بهبود خواب

قرص منیزیم اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات خواب مانند بی‌خوابی استفاده می‌شود. یک بررسی از افراد مسن مبتلا به بی‌خوابی نشان داد که مکمل‌های منیزیم مدت زمان خواب افراد را به طور متوسط ​​17 دقیقه کاهش می‌دهد. مطالعه دیگری روی تقریباً 4000 بزرگسال، افزایش مصرف این ماده معدنی را با بهبود کیفیت و طول مدت خواب مرتبط دانست.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال شما که “منیزیم برای چی خوبه؟” پاسخ دادیم. از فواید قرص منیزیم می‌توان به کاهش علائم PMS، کمک به بهبود قند خون و کاهش فشار خون، بهبود کیفیت خواب و تسکین سردردهای میگرنی اشاره نمود. اگر در رابطه با قرص منیزیم و خواص آن سوالی دارید، می‌توانید در قسمت کامنت‌ها از کارشناسان ما بپرسید.

source

توسط salamatikhabari