شاید برای شما سوال باشد که مکمل‌های ضد ریزش مو بعد از بارداری موجود در بازار تا چه حدی تاثیرگذارند و به رشد موها کمک می‌کنند. یکی از مکمل‌های موجود در بازار ایران که دوز بالایی از سیستئین دارد، کپسول پیلفود پس از زایمان است. این ویژگی منحصر به فرد کپسول پیلفود پس از زایمان در کنار وجود ترکیباتی مانند متیونین، عصاره ارزن، امگا 6، آهن، زینک و ویتامین‌های گروه B باعث بهبود ریزش مو بعد از زایمان و تحریک رشد موها می‌شود.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ریزش مو بعد از زایمان

بسیاری از زنان در عرض چند ماه پس از زایمان، ریزش مو را مشاهده می‌کنند که به طور کلی حدود 4 ماه پس از زایمان به اوج خود می‌رسد. این ریزش مو واقعی نیست، بلکه ریزش بیش از حد مو ناشی از افت هورمون استروژن است.

بیشتر بخوانید: علت و بهترین روش درمان ریزش مو در زنان

هورمون‌های بارداری باعث می‌شوند که بسیاری از موها در فاز رشد (آناژن) به طور ناگهانی وارد فاز استراحت (تلوژن) شوند. چند ماه بعد، این موها از دست می‌روند. شما معمولا 80000 تا 120000 تار مو روی پوست سر خود دارید. ریزش تا 100 عدد تار مو در طول روز طبیعی است. در ریزش مو بعد از زایمان، ریزش مو بیش از این مقدار است.

این نوع ریزش مو، ریزش مو تلوژن افلوویوم در نظر گرفته می‌شود. اگرچه ممکن است ریزش حدودا 300 تار مو در روز آزاردهنده باشد، اما معمولا به زودی برطرف می‌شود.

توجه داشته باشید که ریزش مو تلوژن افلوویوم معمولا نازک شدن یکنواخت موها است. اگر متوجه ریزش موی سکه‌ای یا کچلی شدید شده‌اید، ممکن است مشکلات دیگری در کار باشد. شرایط ژنتیکی و خود ایمنی نیز وجود دارد که ممکن است باعث ریزش مو در بارداری یا در افراد غیر باردار شود.

  • آلوپسی آندروژنیک به دلیل کوتاه شدن فاز رشد فولیکول‌های مو وطولانی شدن زمان بین ریزش مو و رشد جدید ایجاد می‌شود.
  • آلوپسی آره آتا باعث ریزش موی تکه‌ای در پوست سر و سایر قسمت‌های بدن می‌شود.

علت ریزش مو بعد از زایمان

تغییرات هورمون استروژن در دوران بارداری و بعد از آن باعث ریزش مو بعد از بارداری می‌شود. در سه ماهه آخر بارداری، سطح استروژن افزایش پیدا کرده و از ریزش معمولی مو جلوگیری می‌کند. ممکن است متوجه شوید که در این دوران موهای شما پرپشت‌تر و شاداب‌تر شده است.

ریزش مو بعد از زایمان

بعد از زایمان، سطح استروژن افت پیدا می‌کند و باعث می‌شود تعداد زیادی از موها وارد فاز استراحت شوند. پس از چند ماه، این موها شروع به ریزش می‌کنند.

ریزش مو بعد از زایمان چقدر طول می‌کشد؟

اگرچه ممکن است ریزش مو ناراحت کننده باشد، اما معمولا موقتی است. ریزش مو باید کمتر از 6 ماه طول بکشد و تا زمانی که فرزند شما یک ساله شود، موهای شما باید دوباره پر شده باشد.

درمان ریزش مو بعد از زایمان

شما نمی‌توانید از ریزش مو بعد از زایمان جلوگیری کنید. زیرا، این مرحله نیز بخشی طبیعی از بارداری است. پزشکان مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل را برای بازیابی سریع‌تر موهای از دست رفته توصیه می‌کنند. افزایش ریزش مو بعد از بچه‌دار شدن نشانه ریزش دائمی موهای شما نیست. موها باید به مرور زمان به الگوهای رشد معمول خود بازگردند. تا زمانی که کودک شما یک ساله شود، احتمالا می‌توانید انتظار داشته باشید که موهای شما در ریشه پرتر شود. با این حال، موهای جدید، کوتاه‌تر از موهای دیگر شما خواهند بود.

اگر نازک شدن موها بعد از این زمان نیز ادامه پیدا کرد یا به نظر نمی‌رسد که موهای جدید در حال رشد باشند، شرایط را با پزشک خود درمیان بگذارید. ممکن است شما مشکلات دیگری مانند کم خونی یا کم کاری تیروئید داشته باشید که باعث ریزش مو می‌شود.

برای کمک به درمان ریزش مو بعد از زایمان و حفظ سلامت مادر مصرف مکمل‌های پس از زایمان تحت نظر پزشک توصیه می‌شود. یکی از بهترین مکمل‌های این دسته، کپسول پیلفود کمپلکس پس از زایمان است.

کپسول پیلفود کمپلکس پس از زایمان حاوی 1000 میلی گرم ال سیستئین در هر 3 کپسول بوده که مقدار قابل توجهی از این اسید آمینه است. ال سیستئین به بهبود رشد مو کمک می‌کند. از دیگر ترکیبات مهم و موثر پیلفود کمپلکس پس از زایمان می‌توان به زینک، آهن، ویتامین‌های گروه B، گاما لینولنیک اسید، بیوتین و عصاره ارزن اشاره کرد. این ترکیبات در کنار هم در رشد سریع‌تر مو، حفظ سلامت موها، تحریک رشد موهای جدید، حفظ سلامت مادر و تامین نیازهای تغذیه‌ای وی موثراند. همچنین این مکمل فاقد لاکتوز، گلوتن و مشتقات آجیل بوده و مکمل ایمنی برای دوران شیردهی محسوب می‌شود.

کپسول پیلفود کمپلکس پس از زایمان

خرید پیلفود کمپلکس پس از زایمان

البته توجه داشته باشید که مکمل‌های ویتامینی نمی‌توانند جایگزین یک رژیم غذایی متنوع باشند، به خصوص زمانی که یک مادر جدید هستید و باید از نوزاد خود مراقبت کنید. اما اگر رژیم غذایی شما متعادل نباشد و به خصوص اگر در دوران شیردهی هستید، کپسول پیلفود کمپلکس پس از زایمان می‌تواند کمک کننده باشد.

درمان خانگی ریزش مو بعد از زایمان

ریزش مو بعد از زایمان کاملا طبیعی است. اما اگر این موضوع شما را آزار می‌دهد، درمان‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها موهای خود را پرتر و سالم‌تر نشان دهید. موهایی که بعد از بچه‌دار شدن ریخته‌اند، به مرور زمان دوباره رشد خواهند کرد. ممکن است ظاهر موهای خود را در مرحله ریزش و رشد مجدد دوست نداشته باشید. در این صورت می‌توانید از حالت دهنده‌های مو برای بهبود ظاهر موهای خود استفاده کنید. از نرم کننده‌های سبک استفاده کنید تا از سنگین شدن موها جلوگیری  کنید. محصولات حجم دهنده می‌توانند موهای شما را پرتر نشان دهند. یک مدل کوتاهی یا رنگ جدید نیز می‌تواند ظاهر موهای شما را بهبود بخشد.

  • موها را با حرارت حالت ندهید.

حرارت دادن موها با سشوار یا اتو مو می‌تواند آن را نازک‌تر نشان دهد. سعی کنید از حالت دادن موها با استفاده از حرارت خوددرای کنید و اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند.

شانه زدن بیش از حد موها نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود. بنابراین، موها را ملایم شانه بزنید و بیش از یک بار در روز شانه نکنید.

  • خوب غذا بخورید.

گنجاندن انواع میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های سالم در رژیم غذایی بهترین راه برای اطمینان از دریافت تمامی مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن است. غذاهایی که برای بهبود سلامت موها توصیه می‌شوند، عبارت‌اند از: سبزیجات با برگ‌های تیره (آهن و ویتامین C)، هویج (بتا کاروتن)، تخم مرغ (ویتامین D) و ماهی (امگا 3 و منیزیم).

بیشتر بخوانید: تغذیه مناسب در دوران شیردهی چگونه باید باشد؟

غذای سالم برای موهای سالم

همانطور که گفتیم، در صورتی که برای تامین ریزمغذی‌های مورد نیاز خود با چالش رو به رو هستید، می‌توانید از کپسول پیلفود کمپلکس پس از زایمان کمک بگیرید.

  • از شامپوی حجم دهنده استفاده کنید.

شامپوهای حجم دهنده می‌توانند به موهای شما حجم بیشتری اضافه کنند و آن را پرتر و درخشان‌تر نشان دهند.

سخن پایانی

موهای ضخیم‌تر و پرتر، یکی از بهترین عوارض بارداری است. بسیاری از زنان باردار می‌گویند که بهترین حالت موهای خود را در زمان بارداری تجربه کرده‌اند. اما متاسفانه، این موهای عالی موقتی هستند و بعد از زایمان موها شروع به ریختن می‌کند. با این وجود، در بیشتر موارد ریزش مو بعد از زایمان طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، یکی از بهترین مکمل‌های بعد از زایمان برای کنترل و درمان ریزش مو، یعنی کپسول پیلفود پس از زایمان را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید برای راهنمایی بیشتر سوالات خود را در این خصوص از کارشناسان و داروسازان ما در قسمت کامنت بپرسید.

source

توسط salamatikhabari