ابروهای پرپشت و ضخیم به زیبایی چهره افراد، جلوه و جذابیت ویژه‌ای می‌دهند، اما متاسفانه گاهی اوقات به دلایل مختلف، ابروها شروع به ریزش می‌کنند و این موضوع می‌تواند روی آرامش و راحتی شخص مورد نظر تأثیر منفی بگذارد؛ بنابراین، افراد به دنبال راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل هستند. از جمله روش‌های پرکاربرد برای این منظور، کربوکسی تراپی ابرو است.

آنچه در این مقاله می خوانیم

از چه زمانی کربوکسی تراپی معمول شد؟

کربوکسی تراپی یک روش درمانی است که از دی اکسید کربن برای بهبود مشکلات پوستی و عروقی استفاده می‌کند. این روش از دهه ۱۹۳۰ میلادی تا امروز تحت توسعه و بهبود قرار گرفته است و نتایج قابل توجهی در درمان بیماری‌های مختلف از جمله ابرو، سلولیت و اسکار هایپرتروفیک از خود نشان داده است.

از جمله مزایای این روش می‌توان به افزایش انعطاف ‌پذیری پوست، رفع چین و چروک‌ها، افزایش کلاژن سازی و بهبود خونرسانی به بافت‌ها اشاره کرد. همچنین، این روش به عنوان یکی از متدهای جوانسازی و زیبایی پوست در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک روش موثر و ایمن شناخته می‌شود.

کربوکسی تراپی ابرو چه کاربردی دارد؟

یکی از کاربردهای این روش، درمان افتادگی ابرو است. با اعمال کربوکسی گاز به ناحیه ابرو، فرایند باسازی کلاژن تازه در پوست ایجاد می‌شود که منجر به انقباض خطوط و بهبود افتادگی ابرو می‌شود. این روش از لحاظ ایمنی بسیار امن است و هیچ عارضه جانبی خطرناکی ندارد؛ بنابراین، این متد، یک روش موثر و ایمن برای بهبود ظاهر پوست و زیبایی است که توسط افرادی که به دنبال یک روش غیر جراحی و کم خطر برای بهبود ظاهر پوست هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روش تزریق در کربوکسی تراپی ابرو چگونه است؟

در کربوکسی تراپی ابرو، ابتدا محل تزریق با الکل ضدعفونی شده و سپس یک سرنگ کوچک حاوی گاز دی اکسید کربن وارد پوست می‌شود. این گاز باعث تحریک سلول‌های پوستی می‌شود و فعالیت سلول‌ها را افزایش می‌دهد.

این روش باعث افزایش تولید کلاژن و افزایش جریان خون در محل تزریق می‌شود، که به تقویت و زیبایی ابروها کمک می‌کند. این روش برای افرادی که مشکلاتی مانند ریزش مو، کاهش جوانسازی و یا پف ابرو دارند، بسیار مناسب است و معمولا نیاز به چند جلسه درمانی دارد.

کاربرد کربوکسی تراپی ابرو

کربوکسی تراپی ابرو چقدر ایمنی دارد؟

این روش از طریق تزریق دقیق دی اکسید کربن به لایه بالایی از پوست صورت انجام می‌شود و باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین در این منطقه می‌شود. این روش معمولا برای درمان چین و چروک‌های ابرو، کاهش تیرگی زیر چشم و حتی درمان سلولیت استفاده می‌شود. این روش به طور کلی بسیار ایمن است و برای اکثر افراد قابل انجام است، با این حال برای افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند یا باردار هستند، توصیه می‌شود که با پزشک خود مشورت کنند.

کربوکسی تراپی ابرو چقدر ماندگاری دارد؟

این روش از نتایج قابل توجهی در افزایش جوانی و تازگی پوست، کاهش چربی‌های زیر پوستی و بهبود خونرسانی به بافت‌های پوستی برخوردار است. اثرات کربوکسی تراپی برای ابرو هم از این قاعده مستثنی نیست.

ماندگاری درمان با کربوکسی تراپی برای ابرو، به طور معمول حدود 6 تا 12 ماه است، اما این مدت ممکن است بسته به نوع پوست، شرایط فردی و نحوه مراقبت پس از جلسه، متغیر باشد. از این روش می‌توان برای افزایش جوانی و جذابیت ابروها بهره برد و نتایج قابل ملاحظه‌ای را در کوتاه و بلند مدت مشاهده کرد.

چه افرادی برای انجام کربوکسی تراپی ابرو مناسب هستند؟

افرادی که ممکن است برای کربوکسی تراپی ابرو مناسب باشند، افرادی هستند که می‌خواهند ابروهایی جوان‌تر، سفت‌تر و پرتراکم‌تر داشته باشند. همچنین افرادی که از ریزش موی ابروها یا افرادی که دارای جای خال و لکه‌های رنگی در این منطقه رنج می‌برند، نیز ممکن است از این روش استفاده کنند، اما قبل از شروع هر گونه درمان، مهم است که به مشاوره پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین روش برای شما را تعیین کند.

چه افرادی برای انجام کربوکسی تراپی ابرو مناسب نیستند؟

اگرچه کربوکسی تراپی به طور کلی برای افراد بسیاری ایمن است، اما برخی افراد باید از این روش پرهیز کنند. افرادی که دارای عفونت پوستی یا حساسیت شدید به کربن دی اکسید هستند، باید از این درمان خودداری کنند. همچنین افرادی که دارای بیماری های خونی، قلبی یا تنفسی هستند نیز، باید با پزشک خود مشورت کنند؛ زیرا این روش ممکن است برای آن‌ها خطرناک باشد.

کربوکسی تراپی ابرو برای چه افرادی مناسب نیست

مزایا و کاربردهای کربوکسی تراپی برای ابرو

این روش اخیرا در زمینه زیبایی و آرایشی مورد استفاده قرار گرفته است، به خصوص در اصلاح و تقویت ابرو. کربوکسی تراپی می‌تواند باعث افزایش ترشح کلاژن و ایجاد سلول‌های جدید در منطقه مورد نظر شود که باعث بهبود ساختار و قوام ابروها می‌شود.

علاوه بر این، این روش می‌تواند خونرسانی به مناطق مورد نیاز را بهبود بخشیده و باعث کاهش تیرگی ابروها شود. از مزایای دیگر کربوکسی تراپی ابرو می‌توان به عدم نیاز به زمان بازیابی طولانی و عدم وجود عوارض جانبی اشاره کرد.

آیا کربوکسی تراپی ابرو درد دارد؟

انجام کربوکسی تراپی ابرو، به طور کلی موثر و ایمن است و به نظر می‌رسد که تقریبا هیچ عوارض جانبی جدی ندارد. با این حال، قبل از اقدام به این روش، توصیه می‌شود که با پزشک متخصص خود مشورت کنید تا بهترین تصمیم را در مورد درمان درد ابروهای خود بگیرید.

عوارض جانبی که ممکن است کربوکسی تراپی برای ابرو ایجاد کند چیست؟

این روش معمولا برای درمان چین و چروک صورت، کاهش چربی محلول، کاهش سلولیت و حتی درمان پوست‌های لکه‌دار استفاده می‌شود. با این حال، ممکن است کربوکسی تراپی ابرو عوارض جانبی نظیر درد، قرمزی، تورم، خونریزی، خون‌ریزی، التهاب، خلق و زیبایی موقت ایجاد کند؛ بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام این روش، مهم است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا کربوکسی تراپی برای شما مناسب است یا خیر.

مزایا و معایب کربوکسی تراپی ابرو

کربوکسی تراپی ابرو در چه مواردی توصیه و تجویز می‌شود؟

از جمله مواردی که کربوکسی تراپی می‌تواند برای ابروها موثر باشد، می‌توان به کمبود آب، لکه‌های تیره، چین و چروک و ضعف موهای ابرو اشاره کرد. با انجام این روش، ابروها بازسازی می‌شوند و بهبودی در ظاهر و سلامت آن‌ها ایجاد می‌شود، اما قبل از استفاده از این روش، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کرده و مشکلات خود را مطرح کنید.

چند جلسه برای کربوکسی تراپی ابرو لازم است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای کربوکسی تراپی ابرو، ممکن است بسته به شرایط پوستی و میزان مشکلات موجود متغیر باشد، اما به طور معمول، برای دستیابی به نتایج مطلوب، باید حداقل 4 تا 6 جلسه را انجام داد. این جلسات معمولا هفته‌ای یکبار انجام می‌شوند و پس از پایان آن‌ها، ممکن است نیاز به جلسات نگهداری و تکراری داشته باشید.

اقدامات و مراقبت‌های قبل از کربوکسی تراپی ابرو

قبل از انجام این درمان، باید اقداماتی انجام شود تا احتمال وقوع عوارض کمتر و اثربخشی درمان بیشتر شود. اولین گام این است که به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت پوست و موهایتان را بررسی کند. همچنین باید از قبل از درمان، از استفاده از لوازم آرایشی خودداری کنید تا پوستتان بدون لایه اضافی باشد و تماس بیشتر با دی اکسید کربن داشته باشد. علاوه بر این، مصرف الکل و سیگار نیز باید قبل از کربوکسی تراپی متوقف شود تا فرایند بهبودی بهتری را تجربه کنید.

برای انجام کربوکسی تراپی ابرو چقدر هزینه لازم است؟

هزینه کربوکسی تراپی ابرو ممکن است متغیر باشد و بستگی به محل و مرکز انجام این درمان داشته باشد. البته تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است متفاوت باشد.

هزینه کربوکسی تراپی ابرو

اقدامات و مراقبت‌های بعد از کربوکسی تراپی ابرو

بعد از انجام این روش، برخی اقدامات و مراقبت‌های خاص باید انجام شود تا نتایج بهینه‌ای به دست آید. از جمله مراقبت‌هایی که باید بعد از کربوکسی تراپی ابرو انجام شود، خرید کرم ضد آفتاب با SPF بالا، استفاده از مرطوب کننده مناسب، اجتناب از استفاده از آرایش بر روی پوست تا مدت زمان تعیین شده توسط پزشک و عدم مصرف موادضد التهاب و مرطوب کننده پوست می‌باشد. همچنین، پس از انجام این روش، باید از تماس مستقیم با آفتاب و حرارت مستقیم جلوگیری کرد تا پوست به خوبی بهبود یابد و نتایج دائمی‌تر شود.

آیا بعد از انجام کربوکسی تراپی ابرو، تورم شکل می‌گیرد؟

گاهی اوقات ممکن است بعد از کربوکسی تراپی ابرو، ورم و التهاب در ناحیه تزریق ایجاد شود. این عوارض معمولا برای مدت کوتاهی ادامه دارند و با استفاده از یخ‌زدایی و داروهای ضد التهاب، کنترل می‌شوند. اگر ورم یا درد بیشتر از چند روز ادامه داشت، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و مشکل را مورد ارزیابی قرار دهید.

سخن پایانی

کربوکسی تراپی ابرو که در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز بررسی شد، یک روش زیبایی است که از دی ‌اکسید کربن برای افزایش جریان خون به منطقه مورد نظر استفاده می‌کند. این روش برای افرادی که موهای ابروی ضعیف و کم حجمی دارند و یا دچار ریزش موهای ابرو هستند، بسیار موثر است. با تزریق دی‌اکسید کربن زیر پوست، جریان خون به منطقه مورد نظر افزایش می‌یابد و باعث تقویت رشد موها می‌شود. این روش موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین می‌شود که باعث جوان‌تر نگه داشتن ابروها می‌شود. از آن جایی که این روش بسیار کم خطر و غیر جراحی است، بسیاری از افراد به دنبال آن هستند تا ابروهایی زیبا و پر تراکم داشته باشند.

source

توسط salamatikhabari