به گزارش «صدای بورس»، میثم فدایی مدیر عامل تامین سرمایه دماوند گفت : تامین سرمایه دماوند توانست شاخص های عملکردی تامین سرمایه را با بهترین عملکرد ارایه دهد. با پایان پذیره نویسی افزایش سرمایه امیدواریم با توجه به مشارکت بیش از ٩٨ درصدی تا اواسط دی ماه افزایش سرمایه را ثبت کنیم. همچنین در رابطه با نرخ بازدهی دارایی ها نرخ ٢١ درصد را داشته ایم که امسال این نسبت به ٣٣ درصد رسیده و سود هر سهم نسبت به سال گذشته رشد ۸۳ درصدی داشته است.

وی به مشکلات صنعت تامین مالی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: صنعت تامین در یک سال گذشته به دلیل سیاست های انقباضی بانک مرکزی با افزایش نرخ بهره شبکه بانکی باعث شد صنعت تامین مالی دچار افزایش نرخ تامین مالی شود. تامین سرمایه دماوند به لحاظ قدمت فعالیت خود در دوسال توانسته است با همت تیم اجرایی در حوزه های مختلف کارنامه درخشانی را ارایه دهد.

فدایی در رابطه با عملکرد تامین سرمایه دماوند گفت: با توجه به این موضوع که برخی از تامین سرمایه ها روند کاهشی را داشته اند اما تامین سرمایه دماوند با بازارگردانی مناسب توانست به نحو متناسب با نقد شوندگی روند خود را قدرتمند کند.

مدیر عامل تامین سرمایه دماوند ادامه داد: در تامین سرمایه دماوند سود حاصل از سرمایه گذاری کمتر از ٢٨ درصد است یعنی سود اصلی از انتشار اوراق است و این شرکت رشد بیش از ١٠٠ درصدی داشته است. امیدواریم در حوزه مدیریت دارایی و جذب منابع روند رو به رشد خود را ادامه دهیم. تامین سرمایه دماوند در شاخص ROE رتبه اول را کسب کرده است.

میثم فدایی عملکردهای کلیدی و موفق این شرکت را بیان کردو افزود: تامین سرمایه دماوند برای اولین بار انتشار اوراق مالی مرابحه برای گروه مالی شهر داشته است. همچنین اجرا شدن ترکیبی بین رتبه بندی و توثیق را داشته‌ایم که برای اولین بار در بازار سرمایه اتفاق افتاده است. با توجه به مجمع سال گذشته نسبت به ترکیب اوراق منتشر شده که نسبت آن ٨٠ به ٢٠ بود، امسال توانستیم این نسبت را ۵٠ به ۵۰ برسانیم که باعث شد نسبت حجم اوراق بدهی در پرتفوی شرکت به استقلال درآمد تامین سرمایه دماوند کمک کند.

به گفته فدایی به اهم اقدامات تامین سرمایه دماوند ،کسب ارزش معاملات بیش از ۵،٠٠٠ میلیارد ریالی در بازار مشتقات در صندوق های تحت مدیریت شرکت، راه اندازی صندوق جسورانه ارغوان به عنوان بزرگترین صندوق VC کشور، هویت بخشی به صندوق های سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه دماوند، رتبه ٧ از نظر دارایی تحت مدیریت در بین صندوق های بازگردانی اشاره کرد.

در ادامه میلاد فروغی مدیر عامل گروه مالی نماد غدیر گفت: سودآوری که تیم مدیریت تامین سرمایه دماوند رقم زده اند به لحاظ سرمایه قبلی شرکت است.کیفیت سود آوری شرکت با توجه به نوع فعالیت شرکت های تامین سرمایه و ورودی گردش مالی نشان دهنده سود آوری شرکت است.

وی در مورد جایگاه تامین سرمایه دماوند گفت: تامین سرمایه دماوند با تعدیل سرمایه حقوق مالکانه است. دارایی های تامین سرمایه ارزش تاریخی ندارد و جدید بودن دارایی ها باعث می‌شود تامین سرمایه دماوند روند رو به رشدی را داشته باشد.

در پایان مجمع موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس و موسسه تدوین و همکاران به عنوان حسابرس علی البدل منتخب شدند. همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار منتخب شد.در انتها تقسیم سود ۹۱ درصدی معادل با ۷۷۴ ریال مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

source

توسط