بیمه ورزشی چیست؟ تمام افرادی که در سالن‌های ورزشی به صورت حرفه‌ای یا آماتور ورزش می‌کنند، می‌دانند که برای جبران خطرات و حادثه‌های مختلف در حین فعالیت‌های ورزشی نیاز است که از قبل برای تهیه بیمه ورزشی اقدام کرده باشند. در بیمه نامه ورزشی بهتر است که قبل از تمرین یا ورزش‌های حرفه‌ای، از اعتبار کارت بیمه ورزشی خود اطلاع داشته باشید تا در صورت بروز آسیب‌های ورزشی نگرانی برای جبران هزینه‌ها و درمان خود نداشته باشید. درست است که سلامت جسم بسیار اهمیت دارد و برای اینکه روح و جسم سالمی ‌داشته باشید باید ورزش کنید، اما در برخی از مواقع ممکن است که با خطرات مختلف روبه رو باشید. در این مطلب سعی داریم اهمیت خرید بیمه نامه ورزشی و مزیت‌های آن را در سال 1402 بررسی کنیم با ما تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه ورزشی چیست؟

بیمه ورزشی یا بیمه حوادث ورزشی توسط فدراسیون پزشکی ارائه می‌شود. در این قرارداد، فدراسیون پزشکی متعهد می‌شود که در ازای دریافت حق‌بیمه ، افراد را تحت پوشش‌های بیمه ورزشی قرار دهد. خدمات درماني سرپايي، بستري و پرداخت کمک هزينه‌هاي درمان ناشی از آسيب‌هاي ورزشي از جمله پوشش‌های این بیمه‌نامه است. بیمه ورزشی اعتبار یک‌ساله دارد.در حقیقت بیمه ورزشی آنلاین به صورت تخصصی به جبران خسارت‌های وارد شده به ورزشکار‌ها می‌پردازد. به طور حتم همه ما می‌دانیم که رسیدگی به سلامتی جسم و روح اهمیت زیادی دارد، اما اگر در حین ورزش دچار آسیب‌های ورزشی شوید نیاز است که یک پشتوانه مالی داشته باشید. با تهیه بیمه نامه ورزشی می‌توان بهترین خدمات را از فدراسیون پزشکی دریافت کنید. بنابراین هر ورزشکار حرفه‌ای یا آماتور باید این بیمه نامه را تهیه کند. البته این بیمه برای افرادی که به صورت حرفه‌ای کوه نوردی می‌کنند هم صادر خواهد شد.

تنها دقت داشته باشید که تمام ورزشکار‌ها قبل از ورود به باشگاه باید بیمه را تهیه کرده باشند. ورزشکاران عزیز برای خرید بیمه ورزشی آنلاین با ارزانترین قیمت می‌توانند به بیمه دات کام ( bimeh.com) مراجعه نمایند.

کارت بیمه ورزشی چیست؟

خرید بیمه ورزشی

فدراسیون پزشکی با دریافت حق بیمه می‌تواند یک کارت ورزشی دریافت کند که در حقیقت حکم بیمه نامه را برای ورزشکار دارد. این کارت نشان دهنده این است که ورزشکار به مدت یکسال تحت پوشش بیمه نامه است و در صورت بروز حادثه‌ها و آسیب‌های ورزشی تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود. تنها نکته مهم این است که هنگام برگزاری مسابقات ورزشی یا فعالیت در باشگاه‌ها باید کارت بیمه همراه ورزشکار باشد تا هزینه‌های رخ داده جبران خسارت شوند.

همچنین کارت بیمه ورزشی را می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری هم تهیه کنید. بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط تهیه بیمه را از طریق استعلام و مقایسه فراهم کرده است تا همه افراد بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری برای خرید بیمه اقدام کنند. به طور کلی سامانه بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین خرید انواع بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه خدمات، طرح‌ها و پوشش‌های بیمه را در تمام شرکت‌های بیمه‌ای فراهم کرده تا تنها با چند کلیک بتوان بهترین بیمه ورزشی را تهیه کرد.

بیمه ورزشی چه تعهداتی دارد؟

تعهدات بیمه ورزشی

اگر ورزشکار در حین تمرین یا مسابقه دچار آسیب بدنی شود، می‌تواند مطابق با قانون بیمه ورزشی برای جبران خسارت‌های ناشی از حادثه‌های رخ داده، خسارت دریافت کند. خطرات تحت پوشش بیمه نامه ورزشی به شرح زیر هستند:

  • جبران هزینه غرامت نقص عضو که ورزشکار در هنگام تمرین ورزشی در باشگاره دچار آن شده است.
  • پرداخت غرامت فوت در اثر فعالیت ورزشی ورزشکار که به وارث او پرداخت خواهد شد.
  • پرداخت هزینه‌های درمان خسارتی که هنگام فعالیت ورزشی برای ورزشکار رخ می‌دهد.

اعتبار بیمه ورزشی چقدر است؟

همانطور که می‌دانید بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه می‌تواند تحت پوشش‌های مختلف قرار گیرد و خسارت‌های رخ داده را جبران خسارت کند. در حقیقت فدراسیون پزشکی با دریافت حق بیمه، یک کارت ورزشی صادر می‌کند که اعتبار آن به صورت یکساله خواهد بود. همچنین اگر این بیمه را به صورت سالانه و به مدت سه سال پشت هم تمدید کرد، مزیت‌های مختلفی را برای جبران خسارت دریافت خواهید کرد.

چگنه از بیمه ورزشی استفاده کرد؟

در صورتی که ورزشکار در حین تمرین، مسابقه یا کوهنوردی دچار حادثه شود تا دو هفته فرصت دارد که خسارت خود را به صورت کتبی و در فرم گزارش حادثه ورزشی اعلام کند. این فرم را باید به هیئت پزشکی استان خود تحویل دهید تا مراحل پرداخت خسارت انجام شود. سپس مسئول‌های محترم، فرم را تایید و امضا کرده تا میزان خسارت وارد شده تا سقف تعهدات جبران شود. البته که ورزشکار می‌تواند هزینه‌های درمان را خودش پرداخت کند و حداکثر تا سه ماه آینده مدراک و سند‌های پزشکی را به هیئت پزشکی تحویل دهد تا بررسی‌ها انجام شده و خسارت جبران شود.

چرا بیمه ورزشی را تهیه کرد؟

تمام بیمه نامه‌ها با حق بیمه پرداختی از سوی بیمه‌گزار یکسری مزیت‌ها و پوشش‌ها دارند که در بیمه ورزشی، مزیت‌های تهیه این بیمه نامه به شرح زیر هستند:

  • تمام ورزشکار‌های حرفه‌ای یا آماتور که به صورت سه سال پشت سر هم، بیمه ورزشی را تهیه کرده باشند، مشمول دریافت جبران خسارت حادثه با تعرفه 5 برابری هستند.
  • ورزشکار‌های دارای کارت ورزشی می‌توانند از خدمات فدراسیون پزشکی که شامل: فیزیوتراپی، ارتوپدی، تغذیه، روان‌شناسی ورزشی و کلاس‌های آموزشی است بهره‌مند شوند. همچنین ورزشکارهای دارای مقام‌های آسیایی و جهانی می‌توانند از امکانات فدراسیون پزشکی ورزشی به‌ صورت رایگان استفاده کنند.
  • ورزشکارهای دارای کارت بیمه ورزشی، در صورت نیاز به عمل جراحی، هزینه کمتری برای عمل خود پرداخت خواهند کرد.
  • هزینه‌های خسارت جانی و نقص عضو که هنگام زمان تمرین ورزشی رخ می‌دهد، جبران خسارت خواهد شد.
  • با تمدید کارت بیمه ورزشی می‌توان تا سال آینده جبران هزینه‌های درمانی را انجام داد.
  • فرانشیز درمان ورزشکارها در صورت استفاده از دفترچه درمانی به صورت صد در صد پرداخت خواهد شد.
  • همه ورزشکار‌ها می‌توانند قبل استفاده از بیمه ورزشی از بیمه تکمیلی خود هم استفاده کنند.

چه خطراتی در بیمه نامه ورزشی تحت پوشش نیست؟

برخی از خطرات و حادثه‌های ناشی از آسیب‌های ورزشی در بیمه نامه ورزشی تحت پوشش نیست که به عنوان استثنائات بیمه‌ای شناخته می‌شود. این استثنائات شامل موارد زیر خواهند بود:

  • تصادف رانندگی یا هزینه آمبولانس ورزشکار تحت پوشش نیست.
  • داروهایی که ربطی به آسیب ورزشی ندارند.
  • داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند.
  • مواردی از صورتحساب بیمارستان مانند: هزینه همراه که ضروری نیست.
  • روش‌های درمانی غیرپزشکی مانند: طب سوزنی و هومیوپاتی تحت پوشش نیست.
  • انواع پروتز، اندام مصنوعی، عصا و عینک برای ورزشکار جبران خسارت نمی‌شود.
  • عدم جبران خسارت و آسیب غیر ورزشی که در زمان حضور در باشگاه‌ها برای ورزشکار رخ دهد.
  • عدم پرداخت خسارت برای بیماری‌های مانند: حمله قلبی، کلیوی، گوارشی، حتی اگر در زمان تمرین ورزشی رخ دهند.
  • جراحی‌هایی که به فعالیت ورزشی ربطی ندارند مانند: آپاندیس و مشکلات استخوانی و عضلانی که به دلیل ورزش رخ نداده است.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که تمام ورزشکار‌ها و افرادی که در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی فعالیت می‌کنند، از بیمه ورزشی استفاده کنند تا در صورت بروز حادثه‌های مختلف در حین ورزش یا مسابقات، نگرانی برای جبران هزینه‌های خود نداشته باشند.


source

توسط