به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علیرضا کاظمی، وزیرآموزش و پرورش امروز دوشنبه ششم مردادماه در نشست شورای ملی سالمندان در خصوص انعقاد تفاهم نامه با موضوع سلامت اجتماعی محله محور ( سلام) با سازمان بهزیستی گفت: حضور معاون اول رییس جمهور در این جلسه، امیدهای فراوانی را ایجاد می کند و نشان از اهمیت و در اولویت بودن این تفاهم نامه دارد .
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دو تفاهم نامه دیگر هم با سازمان فنی حرفه ای و سازمان بهزیستی منعقد کرده است، افزود: تفاهم نامه ای با موضوع ارتقای خدمات به دانش آموزان با نیازهای ویژه امضا شد. همچنین تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای با هدف ارتقای خدمات مهارتی به دانش آموزان منعقد شده است که پیرو آن بنا شد تمامی مراکز فنی و حرفه ای در اختیار توسعه مهارت های دانش آموزان باشد.
کاظمی تصریح کرد: تفاهم نامه امروز با تدبیر رییس سازمان بهزیستی و با توجه به اشرافی که از ظرفیت های آموزش و پرورش دارد، تدوین شده است. زیرا آموزش پرورش بیشترین جامعه مخاطب را در اختیار دارد و به نوعی پیشکسوتان، فرزانگان و سالمندان زیادی با این وزارتخانه درارتباط هستند .
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماموریت سند تحول بنیادین در این زمینه بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش پرورش، نگاه به مدرسه، بیش از مرکز آموزش است و به تعبیر سند مدرسه مکان تربیتی برای محله محسوب می شود یعنی می توان موقعیت های فرهنگی فراوانی برای ذی نفعان محله ایجاد کرد و این تفاهم نامه دقیقا در هیمن راستاست .
وی با تاکید بر اینکه در مدرسه زیرساخت های مختلفی وجود دارد، گفت: در مدارس با توجه به سطح آنها، زیرساخت های فرهنگی ،ورزشی و …. متفادت است و می توان از مدرسه به عنوان پایگاه تربیتی استفاده کرد به عبارتی می توان می توان گفت مدرسه بالاترین دارایی یک محله است .
کاظمی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری روی مدرسه و ارتقای آن گفت: با متناسب سازی مدرسه می توان از آن برای خدمات دهی به قشر مهمی چون سالمندان بهره گرفت .
وی با اشاره به مسیر اجرایی سازه تفاهم نامه فوق تصریح کرد: پیشنهاد می کنم برای الگوی توسعه زیر ساخت ها و متناسب سازی اقدام مشترکی طراحی و با استفاده از ظرفیت های موجود محله و منطقه برنامه ریزی شود.
وزیرآموزش و پرورش افزود: با ایجاد کارگروه مشترکی می توان سازو کار اجرایی را به صورت پایلوت در یک یا دو منطقه برنامه ریزی کرد.کاظمی با تاکید بر اینکه نسل جدید به مهارت های ارتباطی نیاز دارد ، گفت: با این اقدام می توان شکاف و گسست بین نسل ها را کاهش داد و با نقش دادن به دانش آموزان ضمن یادآوری ارزش های تربیتی، مهارت های ارتباطی با سالمندان را به آنها آموزش داد.