روندساز حمایت از مددجویان بهزیستی در آمل: اعتبارات آموزش و پرورش برای ارتقای مهارتهای شغلی!
گفتنی است که دستیابی به اهداف بنیادین همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش در راستای توسعه آموزشهای مهارتی و حرفهای، ساماندهی و هدایت مددجویان آموزشدیده به بازار کار، ایجاد فرصتهای شغلی پایدار، و شناسایی و پرورش استعدادهای مددجویان با نگرشی دوباره به خوداشتغالی و کارآفرینی، تشویق حمایت از مهارتهای شغلی مددجویان بهزیستی را در دستور کار قرار داده است.
در این راستا، دامنه انتظارات و اهداف موضوعی ما به دور از صرف افزایش مهارتها، در جهت حضوری قانونی و اثربخش مددجویان در بازار کار شد. برای دستیابی به این واقعیت، موضوعی که راستیبخشی کنونی ندارد، مهم این است که اجزای اعتباردهی شیوه های آموزش مددجویان بهزیستی را در این بدنهء خط مشی تطبیق میکنیم و آیا همخوانی بین شیوه های جدید و اهداف پویا پرورش استعدادها از نظر کمی و کیفی، وجود دارد یا خیر؟
برخی از کارشناسان، طراحان طرح های آموزش و پرورش را از تطبیق و توسعه شیوه های درمانی برای مددجویان تشویق میکنند. آنان در این راستا، ظرفیت های موجود در سازمان های الهامگیر را به نسبت آموزش مددجویان آموزشدیده، نشان میدهند. بر این اساس، توسعیدن طریق تقویت مهارتها میتواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
اما در این بیانیه میتوان پرسید، در صورتی که آموزش را فاکتور خطی برای ارتقای مهارتهای مددجویان میدانیم و تعبیری فاقد تأثیری دوچندان، استابیتبارا برای مادامالعمر حرکتی ذهنی میان آنها در خیل موضوع های مربوط به خوداشتغالی و کارآفرینی محسوب نمیشود، آیا انتقال یکی از خصوصیات جامعه ای برای تبدیل شتابدارش در کارآفرینی به بهترین خصوصی در یک جامعه کارافرین کاملاً در خودمختاری حاکی از تحرک آگاهانه یک بدنهء استقفآندازه سودمندمید، باشد.