**روابط عمومی: موتور محرک موفقیت ادارات و سازمانها**
در هفته ارتباطات و روابط عمومی، علیرضا فاتحینژاد، معاون روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در مورد نقش و اهمیت روابط عمومی صحبت کرد. او اذعان داشت که روابط عمومی یک واحد تبلیغاتی صرف نیست، بلکه چهار مأموریت کلیدی را برعهده دارد: انعکاس هنرمندانه اقدامات، روایتگری سریع و بهنگام، ایجاد پیوند موثر با مردم، و مدیریت افکار عمومی و بحرانها. فاتحینژاد تأکید کرد که مردم داستانهایی را میخواهند که زندگیشان را لمس کند، و اغلب یک کلیپ ۶۰ ثانیهای از اتمام پروژه، از دهها گزارش مکتوب اثرگذارتر است.
**رابطه میان روابط عمومی و هویت برند ادارات**
فرماندار قدس خاطرنشان کرد که روابط عمومی ادارات باید خود را با جمع آوری دادهها و اطلاعات، مشخص و برندسازی کنند. او گفت که تشکیل بانک اطلاعات خبرنگاران شهرستان، راهاندازی کانالهای رسمی اطلاعرسانی در پیامرسانهای داخلی، ایجاد شبکه مردمی گزارشگر با استفاده از شهروندان داوطلب و برگزاری دورههای آموزشی فصلی در حوزههای تخصصی، بخشی از راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای روابط عمومیها هستند. این در حالی است که اتحادیههای صنفی و سازمانهای مردمنهاد باید به عنوان برندگان جایزه relations distribution شکل بگیرند.