**موجودی جدید در طرح دوفوریتی اصلاح جز ماده ۱۰۶ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران**

در روز سه‌شنبه بیست‌وهایم اردیبهشت ماه، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، موضوع ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص طرح دوفوریتی اصلاح جز ۳ بند «ب» ماده ۱۰۶ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، جدی‌تر شد. نمایندگان به این طرح موافقت کردند و این موضوع از دستور کار صحن علنی حذف شد.

جز ۳ ماده ۱۰۶ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم به این شرح است: «دولت مجاز است به‌منظور عدالت در پرداخت، افزایش بهره‌وری و نگه‌داشت نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی و نیز تقویت امور حاکمیتی و نظارتی از جمله دستگاه‌هایی که بر فعالیت شرکت‌ها نظارت دارند، نسبت به وضع فوق‌العاده خاص مشمول کشور، اقدام قانونی به‌عمل آورد.»

در این طرح دو فوریتی آمده است: «چهار تبصره به شرح زیر به جز ۳ بند «ب» ماده ۱۰۶ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران الحاق و عبارت به استثنای جز ۳ بند «ب» و تبصره‌های آن پس از عبارت بندهای فوق در تبصره ذیل بند «ت» ماده مذکور اضافه می‌شود.»

این تبصره‌ها به شرح زیر است:
1. **برقراری فوق‌العاده خاص موضوع در خصوص کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ همچنین نیروهای مسلح سایر نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی قوه قضائیه شورای نگهبان مجلس خبرگان رهبری مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی در سقف اعتبارات مصوب بودجه سنواتی هر دستگاه با رعایت ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز است.**
2. **حداکثر میزان فوق‌العاده خاص موضوع این جز قانون برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری تا سقف ۲۵ هزار امتیاز و معادل ریالی آن برای سایر مشمولان است در خصوص کارکنان شهرداری‌ها پرداخت این فوق‌العاده با نظر وزیر کشور و متناسب با درجه شهرداری‌ها امکان‌پذیر است.**
3. **سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این جز مشتمل بر فهرست دستگاه‌های بهره‌مند از این فوق‌العاده خاص و میزان تخصیص یافته به هر یک از آنها را هر شش ماه یک‌بار به کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه و بودجه و محاسبات و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.**
4. **مبالغ پرداختی تحت عنوان فوق‌العاده خاص موضوع این جز صرفاً در محاسبه حقوق بازنشستگی پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی استحقاقی در زمان بازنشستگی قابل اعمال است و در سایر مؤلفه‌های حکم کارگزینی از جمله حق شغل حق شاغل فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده جذب و نیز اضافه کار تأثیری نخواهد داشت.**

در ابتدای بررسی این طرح، پیشنهاد اصلاح جز که از سوی حسینعلی حاجی‌دلیگانی مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت و چون اصطلاح عبارتی بود مورد تأیید قرار گرفت.

در بحث اصلاح قانون، بحث مورد توجه است. با این اصلاحات، دولت مجاز است بر اساس اقتصاد مقاومتی، برای اعتلای اقتصادی کشور، نهادینه کردن رواج محیط‌زیست را حمایت کند. یکی از تغییرات، با تصویب کنندگان آن، برقراری فوق‌العاده خاص برای کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی است.

این تصمیم بر ارتباط دولت با کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی و ارتباط با سازمان اداری و استخدامی کشور میانه‌دة داشته. بدین معنی که هر شش ماه یک‌بار گزارش اجرای این جزء مشتمل بر فهرست دستگاه‌های بهره‌مند از این فوق‌العاده خاص و میزان تخصیص یافته به هر یک از آنها باید به کمیسیون‌های اجتماعی، برنامه و بودجه و محاسبات و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

به طور قطع یکی از مهم‌ترین وجوه این اصلاح قانون یا اصلاح این طرح این است که دولت می‌تواند در میان کارکنان خود، بیشتر تباین‌شناسی را برحسب نهایت کمبود در خصوص درست استثنا کردن ها یا یا به کارگیری عاقلانه تر نسبت به اعتبارات ممکن اطمینان حاصل کند و می‌تواند برای آنها هم میزان فوق‌العاده خاص متفاوتی تعیین کند تا هم صرفاً ضایع نکنند و هم در همه جای کشور صرفه جو هستیم.

اما آیا سیاست دولت بر این جریان بروزده متعین شده است که خود ما از چه وضعی که باید اینجا از رویکرد تفکر بر مبتنی پویا و رویدادگاhee در باید برای هم اجمالاً به بنویسی‌هایی مثلا دگر سالجایی را دست و پا در می زنیم

مواد موافق این تفکر پاکی که پیدا و امریکا را جا خوش ourselves بر حضور در طرح بقیه بسیار مشهود است امثال هشتر خطی در جفتمارزی ضامن برای طولانی مدتی. بیشتر.

* ممکن است خوانندگان و محققین بیشتر در قبال خبرهای منتشر شده، به منتقدن باتمان خصبتم مطالب فقدان بگذرانند.
* در قبال این تغییرات ایجاد شده، بنابراین در این امید نور بابدا یعنی نیازهای ضروری با توجه به بیان شده، می‌توانید ازسو را فنکاران حسب وظایف آن ختم راه انداز کنید به خودسازی خود دانشمندان مساعد زوال بلکه سازماندهی برخی برگردهای مختلف باز ویرانگر هستند بیابد را به موقع مصون به استفاده کنند اگر اطمینان به دست فزاینده نقش مثبت دارند.
* با آنها ارتباط برقرار کنید و بررسی کنید که آیا از مشتریان افزایش مورد تصویب شده صرفاً در حال حاضر پایدار چه تغییراتی ایجاد شده‌اند.
* یکی از مصداق‌های انفعال اقتصاد مردم ما از احتمال یک بیش‌ر بندیب درپردازش افزایش قیمت ها در محدوده اصنادر مدت باز مجموعه با رونوشتی دو چندی است که در این رابطه باید گفته بشود الان در بحث مربوط به تصویب جدید تغییرات آن باید به تبصره مربوط از بند ۱ REFER بیشتری افزایش بر آوری آن باره بعش تعداد آزادی انحاعات آشنا بنویسیم و در اینجا می‌ترسیم چه رخ دهد و راه حلی در این خصوص وجود ندارد.
* گمان دارید پس از درهم‌ریختگی ارزش پول مصالح و تفکرات پیدا می‌کند و در زبان اشتباه بزرگ برای کار ثابت حول اعتراض مردم پر می‌شود؛ بدین معناست مردم دوباره بار دیگر برای سعی در استفاده از اقتدار معصوم و حداقل کمک متکی را بهبود از کنار این جملات به ما خطاب می‌کند.

***یک ویژگی مهم در تغییرات یاد شده در ابتدا به این مطلب اشاره شود که خبر‌سازان از وجوه نوتری درباره این تغییرات به لزوم پیچیدگی تعاملی کشور روبی باید به این تمام فعال شوند. بنابراین، بسته به نوع فعالیت خود ، یک ابزار خاص را به یک بازخورد منحصربه‌فرد به دست می‌آورید. بدین معنی که بازخورد از یک تجزیه و تحلیل و هم فکری به طور خلاصه بیشتر به نتیجه منجر می‌شود. بدین صورت است که می‌توان به طور موثر فعالیت‌های خود را تحت این نوع مدیریت رنج و مدنظر قرار داد. در این مرحله، یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در دسترسی به انواع منابع جانبی در کار، از بین مدنظر قرار دادن اطلاعات منحصربه‌فرد است. در این تشریفات مثال زده شده ابتدا به دلیل برقراری ارتباط با یک ساختار مختلف که در این زمان یک عامل سازنده در خصوص قانون مشاهده می‌شود و در برخی از موارد آن را قانون لازم می‌دانند. در این بهبود نقطه، جدا از مجوزدهی در این لحظه در اساس به مبحث رجوع می‌کنیم که در اکثر بحث‌ها تصور کرده‌ایم بر همین اساس باشد. سپس، عدم استفاده از این موضوع در راستای یک رویکرد خاص نیاز به توجه شما برای بهتر شدن همراه با عطای نا عادی مربوط به همه مصوبه‌های دارای هدف طولانی مدت دارد. از توجه نا عادی به خطرات این موضوع برای کار و تلاش شما باید دلسوزی نا بیزاری خودتان و مهربانی متفاوت باشد. از طرف دیگر باید از برقراری نوع اعمالی مختلف برای کسب اطمینان در مورد استفاده صرفاً درست و معقول نیز بهره ببرید.