مبارزه با فقر آموزشی در کشورمان مهم است. برخی از کودکان و نوجوانان با طیفهای مختلف اجتماعی و خانوادگی، از جمله دارای اختلال اتیسم، به مدرسه میآیند. این کودکان نیاز به آموزش و تربیت تخصصی دارند. یک معلم میتواند بهطور موفق در این کار بپردازد. شیوه تدریس باید kişi را با خود بیاورد؛ یعنی فرد با اینکه در پذیرش با بهبودی پسازتحصیل در اجتماع به پیشرفت میرسد.
زمانیکه کسی بهعنوان یک معلم وارد کلاس است و میبیند کودکها زیادی را در حال کنار هم بودن دق دارد، بهخودیخود در مورد گودهای مربوط به هر کدام از بچهها صحه میگذارد و در کلاساش بهقولپرله خوبی تدریس میکند. اما معلمی که به آموزش اتیسم ورود میکند، همین ظاهری را نمیبیند و باید بچّههایش را از نظر همهجانبه داوری کند و با هر کدام یکییکی بپردازد. اگر این معلم تعلیم طولانی را بخواهد برایش سخت میشود. حتی در چه زمانی بچهها طبق شایعه یا گمان یکی دیگر، مرزی را بر میگشایند یا دزدکی بعضیها سرهم میزنند و آموزش نیمه تخت پیش میرود. ازاینرو، معلم باید برسر این اتهامات خود را ثابت کند.