**رضایت سنجی پس از زایمان: روشی برای بهتر شدن خدمات بیمارستانی**
گزارشها از تلاشهای وزارت بهداشت برای بهبود خدمات ویژه زایمان در بیمارستانها حکایت دارد. دکتر صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، در روزهای گذشته به روشی جدید برای ارزیابی خدمات بیمارستانی پس از زایمان اشاره کرده است. سامانه رضایت سنجی پس از زایمان یکی از اقدامات دستگاههای دولتی برای نقد و بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در بیمارستانها است. به نظر میرسد این سامانه میتواند نقطه شروع خوبی برای بهبودQuality of Care و افزایش رضایت بیماران باشد.
**چرا رضایت سنجی پس از زایمان مهم است؟**
رضایت سنجی پس از زایمان میتواند به وزارت بهداشت در تصمیمگیریهای ضروری کمک کند. این کار منجر به تغییراتی در رویههای واحدهای خدمات زایمانی بیمارستانها میشود. برای مثال، میتوان گفت برخی از خدمات ارائه شده در بیمارستانها برای زنان و دختران باردار ویژگیهای خاصی دارند که میتواند هم از لحاظ نیاز به ترخیص زودتر و هم از لحاظ نوع خدمتهای پشتیبانی مورد نیاز برای مادران حامل باشد.
**میتوانید از چنین سیستم های اندازه گیری اطمینان حاصل کنید که چگونه کار می کند؟**
هر دو پرسش در رضایت سنجی از زنان پس از زایمان پس از هر زایمان در سامانههای ثبت میشود. پاسخهای دریافت شده در تصمیمگیریها موثر است. به علاوه، اگر شما نیز زایمان خود را تجربه کردهاید، در اختیار داشتن حق برابر انتخاب و سلامت سالم برای تمام مادران حامل دنیا از جمله شامل لحاظ رضایت بیماران از توانسته باشید.