یک سال بار دیگر گذشت در این مدت مراکز غیردولتی موانع جدی روبروی خود داشتند. ارزیابی عملکرد یک ساله مراکز غیر دولتی و دستیابی به راه حل های پیشنهادی برای حل برخی از چالش های این موسسات از مهمترین مشکلات این مراکز است.
دستیابی به این هدف با در نظر گرفتن راهکارهای پیشنهادی برای حل این چالش ها میسر می شود. از جمله ی این راهکارها ارتقاء سطح همکاری و هم افزایی دوسویه بین بهزیستی و مؤسسات غیر دولتی می باشد. همکاری هر چه بیشتر و بهطور有效تری بین این دو شاخه می تواند منجر به بهبود عملکرد مراکز و همچنین تحقق اهداف اجتماعی سازمان شود.
علاوه بر این، نظارت دقیق و پیوسته کارشناسان بر کیفیت خدمات ارائه شده در مراکز و مؤسسات غیر دولتی نقش مهمی در تضمین کیفیت خدمات دارد.
تقریباً در تمام مشاغل انسان بخشی از زمان خود را برای رفع این مشکلات از ساعات کاری خود جدا کرده است. بسیاری از آنها، چنانچه امکان داشت، به مراتب زمان بیشتری را صرف حل این مسئله کرده اند. سوال اصلی اینجاست: مراکز غیر دولتی میزانی از بودجه خود را صرف این چالش ها می کنند یا صرفا به رفع موانع خود متمرکز می باشند؟ برای پاسخ به این سوال باید توانایی های موجود در واحد های مختلف بیان و شخصیت گذاری شود تا با اولویت بندی قرار دادن مسائل مهم و خروجی آن ارتقاء سطح همکاری و هم افزایی دوسویه بین بهزیستی و مؤسسات غیر دولتی ممکن گردد.