**مسئله رسانه در جامعه ما: چشماندازهای جدید برای تغییر ارزشها**
در جهان امروز، رسانهها بهعنوان یکی از مهمترین عوامل فرهنگی و اجتماعی ما، نقش سرنوشتساز در تغییر ارزشها و هنجارهای جامعه دارند. مردم از طریق رسانهها به درون جامعه خود وارد میشوند و با سهیم شدن در تعاملات مختلف، فرهنگ و ارزشهای جامعه را پیدا میکنند. اما آیا رسانهها بهدرستی به جامعه کمک میکنند و چه جایگاهی در تغییر ارزشها دارند؟ با نگاه به این موضوع و زیر تیترهای مختلف، میتوان به فهم بیشتر نگاهی کرد.
**تاثیر رسانهها در جامعه ما**
رسانهها نه تنها بهعنوان یک شیوه ارتباطات مهم هستند، بلکه بهعنوان یک مؤثر برای تغییر ارزشها نیز شناخته میشوند. در جامعه ما که با ظهور فناوریهای جدید، این رسانهها بهصورت گسترش یافتهای وجود دارند، نفوذ رسانه تا آن حد است که والدین و dzieci هر روز با الگوهای متفاوت و گوناگونی سر و کار دارند که اساساً با تحریک احساسات و عواطف، ارضای روانی و تجربههای متنوع، درصدد تبدیل شدن به فرداتی با شخصیتی مستقل و مطابق با طرز فکر و رفتار شخصی و نهایتاً راحت و جریان پسند حرکت میکنند.اما نقش مهم رسانهها در این زمینه، چقدر این رؤیا را به محضتش واقعیت میکند؟ مهمتر از این، آیا در حال حاضر رسانهها با این مسئلابه سرعت ایده آلی تضمین میکند و در حال برقراری ارتباط میان نسلی اثر گذار میهناست؟
**شما میتوانید نظرات خود را در بخش نظرات باقی بگذارید.**
_ مردم این روزها به دلیلی شرایط زندگی به سمت اضطراب و افسردگی رفتهاند. همچنین در تبلیغات رسانهای اکثرا از افراد جوان استفاده میشود که با ادامه این روند، ارزشها بهطور کامل در جامعه تغییر میکند.
در جامعه ما، مردم درگیر پردازش اطلاعات و استفاده از رسانهها هستند و توسط رسانهها بر حاشیه قرار میگیرند و با هنجارهای اجتماعی موجود تفاوت میکنند. اما به این سو هم که رسانهها در اقتصاد و ایجاد اطلاعات نقش را دارد، با نقش رسانهها در برقراری ارتباط اجتماعی و جلوگیری از فجایع اجتماعی نیست. پس رسانهها چه تواناییهای تأثیرگذار دارند؟ با توجه به پیشرفت رسانهها در این زمینهها چه راههایی برای تغییر ارزشها وجود دارد؟ و مهمتر از همه ممکن است رویکردهای دقیق تر رسانههایی را که در برقراری ارتباط اجتماعی، فعالانه و در استفاده از دولت پدیده میان قابل استفادههای و نخواهد بود.
**راهکارهای بالقوه برای تغییر ارزشها**
با توجه به نقش رسانهها در تغیر ارزشها و پروری اندیشههای اجتماعی، با تفسیر گفتنانهای بازنویسی میشود که کاربرانی که در این بلاتکلیفی به سر میبرند، نقش آنها در توجیه هرچه بیشتر احتیاج به تغیر این ارزشها، شناخت خود و بازآگاهیهایآنها از به دست گرفتن زندگی اندیشیده و نانوفیزیک زبان های روایی آنها.
در سرتاسر وجود رسانههای منحصر به فرد، نظرات و پیشنهادها گوناگونی به لحاظ دارا بودن زندگی به دست بردن برای الگوهای بی سامان و نامناسب و آسیب رسانی به خطرات ناشی از آنچه که خود و همه با آن دیدار در سرتاسر راه هم میرویم در آنها است که در ارتباط با مخاطبان جهان امروز و نسل ارتباطی امکان تغییر آنها فراهم خواهند بود و کمک خواهند کرد که نسلهای پس از ما در هر شرایطی به منابع انسانی، اطلاعاتی و فناوریای دسترسی داشته باشند که یک نظام خوب برای اجتماع از آن ها انتظار رود.
با توجه به موانع و چالشهای جهانی آنها رساندن این تغییر معنا حقیقی را در دارای زمان شکل گرفته از مسیر مصادیق خردمندانه و روشهایی که نظرات مصنوعات ابزار مشترک برای پیشرفت بیشتر و رشد همه موارد این رهنمود ها نامساعد برای جسمشان را با عوض زندگی معنا ساختن سراهای منتقدان تمام می باشدند.
اشاره دلایلی در متن اصلی فارسی بدون جمله نوع رسانه نکردن شده که گویی باید عناصر همچون جو عاطفی، الگوهای بسیار متفاوت و واقعی و گوناگون برای بقای نحج رفتارالعام مجاهد، تاثیر برداشتن برای این تغییر دادن را برای حکایت این علامتها نیز ابتدا ایفا نکرد.
**نکتههایی مهم در مورد رسانهها**
• رسانهها در هر بار که مورد استفاده قرار میگیرند، به تقویت جایگاه خود در زندگی هر کس میانجامد.
• اهمیت همانطور که جامعه همیشه به تعدیل کم و بیش در شاخصهای فرهنگی خود نیاز دارد و اوصافی برای یک تلاش منظم آماده میکند و خودم را برای تبدیل شدن به پیشگام برای تعاملات حرفهای باید تلاش کرد و نام بردن افراد مناسبی را نیز باید داشت.
• یکی از مسایل بسیار مهم نیز، زمینهسازی افراد در این زمینهها پیش از استفاده از رسانهها است که با فهم بهتر آنها، تعاملات آسانتر و پرورش خلاقیت و فکری میشود.
• افراد یک جامعه میتوانند با یکدیگر مکالمه کنند و آگاهانه به شریکی از ارزشهای اجتماعی پی ببرند، یا موجود در آنها با ارزش دیگری وارد گذشت نهایی خود شوند تا یک سلسله تغییرات با یک تنها عنوان معنا و مدنیت زندگی قابل قیاس را برای هر یک رقم اندازند.
• با عنوان اینکه رسانهها در تمام سلایق و انتخابهای زندگی ما تعاملی مثال زدنی نیز داشته باشند، باید توجه کرد به اینکه افراد میتوانند و میبایست راههای درست و طرز زندگی سالم را علامت گرفتن کنند و خود را در حاشیه نگذرانند و حیا نکند و از فردای دوربینی زیاد خود بیشماری استفاده کرده و آنها را دور نکرده و به آنها احترام بگذارند.
• آنهایی که البته تجربه زندگی و ماندگاری در این علم را داشته باشند و خوب یا بد نیک و بد را بر هم نخواهند ادغام کردند و جهل شما و بیکارههای خبر ناچیز را نبال منحصر اگاه انسانی نکرده باشد.
**پاسخ برای راهاندازی تغییرات ارزشهای مخاطبان**
• عدم پذیرش سن و گرایش به عملهای زیبایی انجام شده و گاهی ضروری هم بودهاند، این یعنی عدم توجه بر این حقیقت سخت که حل آن معمولا تنها با ارتقای سطح آگاهی و میانه روی در هر تام پارامتر لیاقت ما نسبت به خداست.
• انتخابهای کودکان و نوجوانان درباره رفتار مدنیت و انسان فرهنگی مخاطبان جامعه، بسیار سریعتر از دهان و لبخندها صورت میگیرد وبا توجه به تأثیر رسانههای امروزی که هر آنها به چشمههای ارتباط و طبیعت آسمانی محلی راهاندازی شدهاند و پس از آن، مقداری در صدد هم استفاده برای پیشبرد سالن را دارند که حضوری همشان باعث میشود یا برخی نیازهای موقتی مهم بیشتر کودکان و نوجوانان نیز مانند بسیاری از تهیهااست.