در حال حاضر، با افزایش سرسامآور تقاضا برای سفر در نوروز، شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران تلاش میکند تاcapacity های موجود را به حد اکثر برساند. جباری، مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرده است که با توجه به ظرفیتهای موجود، میتوان ظرفیتهای ۸۲ قطار را در محور تهران-مشهد به کار بکشیم و ظرفیت بیشینه را برای این محور استفاده کردهایم.
او تأکید کرده است که سیستم حملونقل ریلی کنونی کشور به پاسخگوی تقاضای مسافران برای سفر بین تهران-مشهد نیست و به همین دلیل، به دنبال توسعه ناوگان و برقیسازی خط مسافری در این مسیر هستیم. Jafari تأکید کرد که برای برنامه پنجساله هفتم، باید ۱۲۰۰ واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شود.
ولleys، از جمله مواردی است که پرجمعیتترین و پرنوروزترین مسیر تهران-مشهد بهові میرسد، به تعدادی از پلتفرمهای مسافری اضافه شوند. مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد که برای خرید ناوگان قراردادهایی منعقد شده و از سوی یک شرکت ۵۰ واگن سفارش گرفته شده و ۴۰ واگن از سوی سه شرکت دیگر برای خرید قطارهای پنج ستاره در دست بررسی هستند.
یمکان توسعه ناوگان مسافری ریلی کشور، عموماً در مواردی به چشم میخورد که تعداد مسافران افزایش مییابد. Jafari عنوان کرد که با توجه به برنامه پنج ساله هفتم، راه آهن کشور یک موضوع مهم را احیانا از پیش بردیم..purchase اعتباری راه آهن برای واگنهای مسافری دارد. بلکه تمام واگنها و قطارهای مسافری در کشور از طریق سرمایهگذاری بخش خصوصی وارد شبکه ریلی کشور شدهاند.
افزایش واگنهای ریلی بر طبق برنامهی ۱۰ ساله ستاد امر به خیر ریلی ایران، افزایش خدمات و تقاضای مسافران را در دست بررسی است و به در حد ممکن از ظرفیتهای موجود استفاده میشود.