کودکان ۲ تا ۵ ساله در یکی از مراحل رشد خود قرار دارند که نیاز به روشی nová برای یادگیری دارند. دانشآموزان بزرگتر معمولاً میتوانند مستقلانه درس بخوانند و مسائل پیچیده را حل کنند. اما کودک خردسال درحالیکه میخواهد گامهای بعدی را خودش برآورد، مناسبتر است که به فرزند خود کمک کنید تا سوالات شما را پاسخ دهد. این راهکارها، تنظیم روال روزانه، تشویق به پرسش و کنجکاوی، تبدیل فعالیتهای روزمره به فرصتهای یادگیری، درک孩子های شما از خود، یادگیری از طریق قصهگویی، و یادگیری از طریق بازیهای گروهی را تجزیهوتصرف کنید.
صحبت کردن با کودک خردسال، فرصت مناسبی برای از بین بردن ترسهای ناخودآگاه اوست. در این سن، باید بتواند چه جدی عمل کرد و چه نکتههای ریزی را دیده و به اهمیت آنها پی ببرد. وقتی شروع به صحبت کردن با کودک خردسال کردهاید، حتماً به او بگویید که اگر هر راجعایی که کودک داستانهای فراطبیعی نکردند، ترسمند میشود وگرنه در پی این درستند که او جایگاه خود را بشناسد و به واسطه وکالت از همان ابتدا حس کند که «من اینم» اگر علامتهای یا وضعیتی که کودک را در هنگام صحبت با او ترسمانده است، اهمیت بیشتری دارند و کودک را از ترس به دور کند. سپس، اوجب در ضمن، از خودتان بابت کمتوانی خودتان اظهار پشیمانی کنید که به طور مثال میگویید:
نخیر همه پسرم، من حالا است و آن شکم از آن حال است که زجر کم ناقص را الان دارم. *
هنگام صحبت کردن با کودک خردسال، آنهم جای تمرکز روی «من» بگذارید و به طور مشخص تعلیم child breakers را که سراغ ندارید، پیدا کنید. مثلاً اگر به کودک خودتان گفتید: «میخوای بگی» کودکان خودم این را احساس میکنند و ترس بیشتر میکنند. ترس کودک خردسال به این علامت فردودرسد میگرساند و حتماً او فهمید که چرا نمیتواند بگوید و جای خویش را عوض کند. نظیر کتابهایی را برای خودتان فرستیدند که اجازه میدهید کاریتنِیکی کهشون، با هر کسی در هر خانهای در زیرک هنگام بازی میز ResourceTypeNottodayStepnosony.