در حالی که تعطیلات نوروز بار دیگر راهی دور و نزدیک را با چراغ قرمز های مواجه کرده است، خبر جدیدی از سوی وزارت آموزش و پرورش در حال محکومیت پایگاه سنتی تکالیف نوروزی و.pixel -ها، و ترغیب دانشآموزان به انجام کارهای هنری است. با این اقدام، شیوه نمای علم تدریس و کار کردن، از شعر و نقاشی و داستاننویسی، و هنریهای مختلف آغاز به تغییر میکند. اما آیا این تغییر حامل آفتاب و امید خواهد بود یا بازی به هم زدن آیینهها را رقم خواهد زد؟ و آیا غیر از یک غافلگیری برای والدین، بیشتر تاکید بر تطبیق با نمرههای بینالمللی به روش نادرستی پیادهسازی میشود؟
به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، نوروز امسال را باید بدون مشقنویسی سپری کرد، و دانشآموزان باید بدون دغدغههای تحویل تکلیف، به کارهای هنری مشغول شوند. در بطن این تصمیم، چرا تعطیلی مدارس برای درونراندن کودکان و پیادهسازی قانون قانونگذاری برایشان نیاز است، نشان نمیدهد. استدلال عدالتجویانه باعث میشود یک معلم به دانشآموزان دیگر یک نسخه بسازد و او را بازتعریف کند. این پس از اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کردهست که اگر کسی این اوقات را نشاط بخش نهد، او را همانطور که از پیش گفته بود تخلفا محسوب میکند.
موضوع سوءاستفاده از نارضایتیها در عید، آن هم از یک فرهنگی که هنر در خود محو است، هم بیشتر برای این است که دیگر کسی از تعطیلاتش استفاده نمیکند، تا این که حتماً مدرسهداران بیصبره دنیا روی خودش را هم از روی عید راضیتر میبینند! ای پیشاپیش گریهها
پینوشت: این مطلب کاملاً در راستای آراء و مدافعه من از سوءاستفاده از نارضایتیهای مجمیع راجع به عید نوروز هستند.