به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورا گفت: مسدودی در بانک تجارت وجود ندارد و بخشی از پول برای پشتیبانی تسهیلات است. ما هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید اتوبوس‌های داخلی گرفته‌ایم. منابع خریدهای داخلی ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد ملک و ۵۰ درصد تسهیلات بوده که بانک تجارت پرداخت تسهیلات را پذیرفت و پول قابل برداشت است؛ کما اینکه در ماه جاری ۸۰۰ میلیارد تومان از آن برای پرداخت هزینه‌ها صرف شد.

وی ادامه داد: تسویه وام‌ها یکی از اقدامات این دوره بود؛ بانک تجارت طبق نامه رسمی ادعای ۱۰۸ همت طلب بابت خطوط مترو داشت که پس از برگزاری جلسات به ۲۷ همت رسید و ما تمام این رقم را پرداخت کردیم و صورت جلسه شد که ما به ازای آن هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد. بانک شهر نیز در حال طی فرایند است.

فروزنده اضافه کرد: اولویت اعضای شورا، توجه به حمل و نقل عمومی به ویژه خرید اتوبوس‌ها و تکمیل مترو بوده است؛ سعی کردیم که بودجه مناطق را جبران کنیم که تا حدودی صورت گرفت و با اولویت بندی پروژه‌ها، در قالب بودجه از آنها حمایت شد.

فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه کمیته تخصیص تشکیل شده و اعضای شورا هم در آن حضور داشتند، گفت: اگر کارگزاری تخلف کرده باید با او برخورد کرد و این موضوع انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دارایی مالی سقف دارد اما در تبصره‌ها به شهرداری اجازه داده که دیون بانکی را تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان تسویه کنند، یادآور شد: قرار شد موارد پرداخت و در گزارش تفریغ اضافه شود. چون در تبصره به ما اجازه داده شده اما در ثبت آن مشکل داریم که باید به بودجه اضافه شود.

فروزنده با اعلام اینکه شورا به ما اجازه داده که دیون را تسویه کنیم و ما به ازای آن تسهیلات بگیریم، یادآور شد: ۸۰۰ میلیارد تومان از رقم تسهیلات مسدود است اما دو هزار میلیارد تومان باقی مانده را برای خرید زمین جهت ساخت مسکن کارکنان اختصاص دادیم که انجام نشد و بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از آن را برای حمل و نقل عمومی برداشت کردیم.

وی با بیان اینکه ۵۲ هزار میلیارد تومان پول نقد بوده که ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانش جاری بوده است، یادآور شد: ۲۴ هزار میلیارد تومان ارقام پرداختی به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی بوده است. در ۶ ماهه اول نسبت به بخش‌های دیگر رقم کمتری به مناطق پرداخت شد اما سعی کردیم در بخش غیرنقد و برات کارت اعتبارات را شارژ کنیم تا کمبود بودجه آنها جبران شود.

فروزنده در ادامه این جلسه گفت: نسبت به ۵۰ درصد تحقق بودجه در ۶ ماهه اول ۸۵ درصد بودجه محقق شده است. عملکرد بودجه ما تا امروز ۱۱۰ همت است و ۴۰ همت تا تحقق کامل بودجه فاصله داریم که معتقدیم با توجه به تحقق بالاتر اعتبارات در سه ماهه پایانی، نیاز به ارائه متمم است.

وی افزود: در دوره قبل تلاش شده بود که سهم دولت را شهرداری بدهد که ما این موضوع را پیگیری و حل کردیم و ۵۰ همت از این مسیر کاهش یافت. سود این بدهی هشت درصد و جریمه ۶ درصد بود که با توجه به اعلام اینکه سود به ۴ درصد رسید و ما هم ارقام را در موعد مقرر پرداخت کردیم، جرایم نیز بخشیده شد و به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه پول در حساب ما هست و زمانی که بخواهیم تفاهم نامه را با وزارت کشور اجرایی کنیم، باید از شورا مجوز بگیریم، گفت: پول در بانک مسدود نشده چون تفاهم نامه‌ای منعقد نشده است.

وی اضافه کرد: تسویه هفت هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها هولوگرام بود و مابقی آن غیر نقد بود.

فروزنده در بخش دیگری از این جلسه با بیان اینکه درآمدهای نقد ما تخصیص داده می‌شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، گفت: اعتبار سرمایه‌ای معاونت حمل و نقل ۱۶ هزار میلیارد تومان بوده که ۹۸ درصد است. ما باید ۲۵ درصد رقم نقد را برای خرید اتوبوس تأمین می‌کردیم و بیشترین رقم پرداختی ما در حوزه حمل و نقل برای خرید اتوبوس بود. مشکل عدم تأمین این اتوبوس‌ها، مشکلات ارزی بوده است.

معاون شهردار پایتخت افزود: ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان نقد برای خرید اتوبوس پرداخت شده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه چهار هزار میلیارد تومان برای تأمین ۲۰ درصد یوزانس خرید اتوبوس پرداخت می‌کردیم، گفت: تلاش ما این است که امور تنظیم شود؛ در ۶ ماهه وقت ویژه ای برای اتوبوس‌ها اختصاص دادیم.

وی افزود: اوراق مشارکت مهرماه به فروش رفت و به بانک شهر داده شده که ۶۰۰ میلیارد تومان برای مترو و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس آزاد شد و تا پایان سال چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آزاد خواهد شد که کمک خوبی به این بخش خواهد بود.

source