علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین، با اشاره به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در ارائه خدمات به کودکان بیان کرد: مطابق قانون، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست معرفی شده از سوی مراجع قضایی برعهده سازمان بهزیستی است و براین اساس کودکان صفر تا ۱۸ سال و به بالا در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. 

وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان گفت: در راستای ارائه خدمات به فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست نزد خانواده جایگزین (امدادبگیران) و برای سهولت دسترسی این دسته از فرزندان و سرپرستان آنان‌ پرونده‌های اجتماعی این افراد به مراکز مثبت زندگی نزدیک محل زندگی آنان واگذار شده که با معاونت اجتماعی همکاری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون ۹ مرکز مثبت زندگی در سطح استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۲ مرکز مثبت زندگی در شهرستان قزوین، ۳ مرکز مثبت زندگی در شهرستان البرز و همچنین در شهرستان‌های آبیک، تاکستان، بویین‌زهرا و آوج هر کدام یک مرکز مثبت زندگی با دفتر کودکان همکاری دارند.

وی در پایان در خصوص عملکرد دفتر شبه خانواده خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۱ کودک به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شدند همچنین ۳۳۰ فرزند تحت مراقبت در خانواده جایگزین با پرداخت مستمری ماهیانه (امدادبگیران) هستند.

source