به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس مرکز تامین و توسعه ورد آورد ضمن عرض تبریک به همین مناسبت گفت: روز جهانی عصای سفید که مصادف با ۲۴ مهر می باشد فرصت مغتنمی برای تجلیل و قدردانی از روشندلان که در زمینه های گوناگون دارای توانمندی هستند می باشد.

آمنه سماوات در مراسم تقدیر از زوج توانمند این مرکز افزود: بیشتر مردم بر این باورند که نابینایان، افرادی نیازمند و مستحق ترحم اند و به طور کلی، نتیجه گیری های خود را بر اساس تصور ذهنی خویش از نابینایی، از دشواری ها، کاستی ها و سرخوردگی هایی که افراد نابینا باید با آن مواجه شوند، بنا می نهند. البته نباید منکر دشواری ها، محدودیت ها و محرومیت هایی که افراد نابینا را به استفاده از امکانات و آموزش های ویژه ملزم می کند، شد ولی به طور طبیعی، این تنها منظری نیست که از آن می توان به نابینایی نگریست.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: اگر نابینایی را به عنوان یک خصیصه بهنجار، مانند صدها ویژگی دیگر که با آنها زندگی می کنیم، بپذیریم، می توانیم نیازهای واقعی نابینایان را درک کرده و آنها را از نیازهای غیرواقعی یا ساختگی که گاه ساخته و پرداخته ذهن ما می باشد، تمیز دهیم.

source