به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد روز دوشنبه در اولین همایش استانی کودکان در معرض مخاطره، در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی یکی از توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است و به هر میزان به این مهم نزدیک شویم، مشکلات جامعه نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: افزایش آمار طلاق، ایجاد مشکل در زمینه ازدواج آسان جوانان و وضعیت اشتغال و بسیاری از از چالش‌های جامعه ناشی از فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: خانواده‌های بد سرپرست مشکلات زیادی دارند و جامعه اسلامی در قبال این مسائل، مسئولیت‌هایی دارد که هر مجموعه ای باید به تعهدات خود به خوبی عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: تعامل دستگاه‌های متولی در خصوص حل مسائل خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، باعث اجرای صحیح برنامه‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون زنان بی‌سرپرست قدرتمندی در جامعه وجود دارند که به مراتب از دورانی که در کنار همسر بودند، قوی تر کار می کند اما با این وجود نیازمند حمایت هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول باید به صورت مستمر جلساتی را با اعضای دستگاه‌های متولی برگزار کنند؛ دفتر نماینده ولی فقیه در استان آماده میزبانی از جلسات مستمر با بهزیستی و سایر دستگاه‌ها است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های مختلف، استانداری، فرمانداری‌ها، امامان جماعت، اساتید دانشگاه، معلمان باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند.

source