به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
مزدا نیک نفس ظهر روز سه شنبه(۱۷ مهرماه) در جریان بازدید از انجمن خیریه کلیوی زنجان با بیان اینکه شرکت دیالیز تجهیز یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه دیالیز فعالیت دارد، اظهار کرد: این شرکت علاوه بر واردات کالا، ایجاد خدمات دیالیز را در سطح کشور را نیز انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ بیمار دیالیزی در چهار استان( زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی و اردبیل) تحت پوشش خدمات دیالیز این شرکت قرار دارند،افزود: یکی از تفاوت های شاخص مرکز دیالیز انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با سایر مراکز در استان های دیگر این است که این مرکز از خدمات جامع دیالیز است.

مدیرعامل شرکت دیالیز تجهیز، تصریح کرد: مزیت این مرکز با سایر استان ها در خصوص اقدامات پیشگیرانه ورود به دیالیز این بوده که نتیجه آن کاهش ورودی بیماران دیالیزی استان زنجان نسبت به سایر استان ها است.

نیک نفس در ادامه با اشاره به شرایط تحریمی موجود در کشور گفت: در این راستا تامین تجهیزات دیالیز با مشکل مواجه شده است و تولید کننده های تجهیزات پزشکی که وابسته به مواد اولیه از خارج کشور هستند باتوجه به تحریم های موجود و دیر رسیدن مواد اولیه نوسانات تامین مصرفی را بهمراه دارد.

وی ادامه داد: به دلایل شرایط حاضر در کشور تولیدات مصرفی دیالیز در کشور کیفیت مطلوبی ندارد چرا که مواد اولیه تولیدات بدلایل تحریم از کشور چین و هند تهیه می‌شود که تاثیرات زیادی در تولیدات تجهیزات دیالیز دارد.

مدیرعامل شرکت دیالیز تجهیز همچنین با اشاره به کمبود مالی بیمه ها بیان کرد: در حال حاضر شرکت دیالیز تجهیز ۶۰ میلیارد تومان طلب از شرکت های بیمه گر دارد و درخواست داریم که بیمه ها نگاه خاصی به بیماری های خاص داشته باشند و در باز پرداخت بیمه ها تسریع داشته باشند.

انتهای پیام/

source