ژل رویال چیست؟

ژل رویال ماده‌ای منحصر به فرد، غلیظ و شیری رنگ است که توسط زنبورها ساخته می‌شود. برخی افراد تصور می‌کنند به دلیل آن که ژل رویال توسط زنبور‌ها ساخته می‌شود پس همان عسل است، در صورتی که ژل رویال با عسل متفاوت است و زنبور‌ها این ماده را برای زنبور ملکه تولید می‌کنند. ژل رویال، تنها منبع تغذیه زنبور ملکه است. زنبورهای کارگر، گرده گل را با آنزیم‌های موجود در غدد گلوی خود مخلوط می‌کنند تا ژل رویال را تولید کنند.

ارزش غذایی ژل رویال

به صورت کلی ژل رویال از آب، کربوهیدرات، پروتئین و چربی تشکیل شده است. همچنین ژل رویال حاوی چندین نوع از ویتامین B و مواد معدنی است. برخی از ویتامین‌های موجود در ژل رویال عبارتند از:

  • تیامین (B۱)
  • ریبوفلاوین (B۲)
  • اسید پانتوتنیک (B۵)
  • پیریدوکسین (B۶)
  • نیاسین (B۳)
  • اسید فولیک (B۹)
  • اینوزیتول (B۸)
  • بیوتین (B۷)

خواص ژل رویال برای سلامتی بدن

ویتامین‌ها و مواد معدنی گفته شده باعث شده تا ژل رویال برای بخش‌های مختلف بدن مفید باشد. در ادامه به بررسی برخی از خواص ژل رویال می‌پردازیم.

آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

یکی از مهمترین خواص ژل رویال کمک به کاهش التهاب است. به غیر از خاصیت ضد التهابی این ماده با خاصیت آنتی اکسیدانی خود، استرس اکسیداتیو را نیز کاهش می‌دهد و باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد می‌شود.

کاهش کلسترول بالا

کلسترول بالا یکی از عواملی است که می‌تواند موجب افزایش خطر بیماری‌های قلبی شود. ژل رویال با کاهش کلسترول خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ژل رویال به افزایش کلسترول خوب «HDL» (لیپوپروتئین با چگالی بالا) و کاهش کلسترول بد «LDL» (لیپوپروتئین با چگالی کم) کمک می‌کند.

کاهش فشار خون

ژل رویال می‌تواند با کاهش فشار خون از قلب و سیستم گردش خون شما محافظت کند. پروتئین‌های خاص موجود در ژل رویال سلول‌های ماهیچه صاف را در رگ‌ها و شریان‌ها شل می‌کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد.

خواص ژل رویال

بهبود عملکرد مغز

ژل رویال ماده‌ای است که می‌تواند عملکرد مغز را بهبود دهد. مکمل‌های ژل رویال برای افرادی که در حافظه و به یاد سپردن موارد مختلف مشکل دارند می‌تواند بسیار مفید باشد. این مکمل‌ها با بهبود عملکرد مغز  می‌توانند موجب تقویت حافظه شوند.

مفید برای خشکی چشم

خشکی چشم، یکی از مشکلات رایج چشمی است که به دلیل کمبود اشک در چشم رخ می‌دهد. این مشکل چشمی می‌تواند عوارض‌های مختلفی را به همراه داشته باشد. مکمل‌های خوراکی ژل رویال می‌توانند میزان تولید اشک در چشم‌ها را افزایش دهد و در نتیجه از خشکی چشم جلوگیری کند.

تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی و گلبول‌های سفید در بدن باعث از بین رفتن ویروس‌ها و باکتری‌های مختلف می‌شود و از این طریق از مریضی و بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند. ژل رویال می‌تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند و با این کار بدن شما در مقابل بیماری‌های مختلف ایمن می‌شود.

کاهش عوارض شیمی درمانی

شیمی درمانی و برخی از روش‌های درمانی که برای سرطان استفاده می‌شود اغلب می‌تواند همراه با عوارض‌هایی مانند نارسایی قلبی، التهاب و مشکلات گوارشی باشد. ژل رویال می‌تواند برای این مشکلات که عوارض درمان سرطان هستند مفید باشد.

کمک به تنظیم قند خون

تاثیر ژل رویال بر روی قند خون هنوز به طور قطع به اثبات نرسیده است اما برخی از مطالعات نشان داده که این ماده می‌تواند بر روی سطح قند خون موثر باشد و برای افرادی که دیابت نوع ۲ دارند بسیار مفید است.

خواص ژل رویال برای پوست

در کنار خواص مختلفی که ژل رویال برای سلامتی بدن دارد برخی از فواید آن روی پوست تاثیر مستقیم دارد. در ادامه به خواص ژل رویال برای پوست می‌پردازیم.

بهبود زخم و ترمیم پوست

ژل رویال هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی استفاده می‌شود. مصرف این ماده به صورت موضعی می‌تواند به بهبود زخم و سایر بیماری‌های التهابی پوست کمک کند؛ همچنین ژل رویال دارای خواص آنتی باکتریایی است که باعث می‌شود زخم‌ها تمیز بمانند و از عفونت جلوگیری شود.

جلوگیری از پیری

قطع تولید کلاژن در بدن یکی از عواملی است که باعث می‌شود علائم پیری را بر روی پوست خود مشاهده کنید. ژل رویال با افزایش تولید کلاژن و محافظت در برابر آسیب‌های پوستی مانند اشعه ماوراء بنفش می‌تواند علائم پیری را کاهش دهد و پوست را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهد.

بهترین قرص ژل رویال

خواص ژل رویال برای زنان

ژل رویال به خصوص برای زنان فواید منحصر به فردی دارد. برخی از خواص ژل رویال برای زنان شامل موارد زیر می‌شود:

کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی (PMS) اغلب یک تا دو هفته قبل از شروع قاعدگی رخ می‌دهد و شامل علائمی مانند نفخ، یبوست، سردرد و نوسانات شدید خلق و خوی می‌شود. ژل رویال با توجه به ترکیبات خود می‌تواند برای کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی مفید باشد و درد‌های ناشی از این سندروم را کاهش دهد.

کاهش علائم یائسگی

کاهش علائم یائسگی یکی دیگر از خواص ژل رویال برای زنان است. یائسگی زمانی در زنان رخ می‌دهد که چرخه قاعدگی در بدن آن‌ها قطع می‌شود. پس از یائسگی، بدن هورمون‌های استروژن و پروژسترون کمتری تولید می‌کند که می‌تواند منجر به علائمی مانند تغییرات خلق و خو، عفونت‌های واژن و گرگرفتگی شود. مصرف مکمل‌های ژل رویال در این دوران می‌تواند به کاهش علائم یائسگی کمک کند.

خواص ژل رویال برای مردان

ژل رویال برای مردان نیز خواص مختلفی دارد. این ماده مغذی با افزایش سطح تستوسترون می‌تواند کیفیت اسپرم را بهبود ببخشد. این خاصیت باعث می‌شود تا باروری در مردان بهبود پیدا کند. برای افرادی که میل جنسی کمی دارند و می‌خواهند این میل را افزایش دهند، مصرف ژل رویال می‌تواند کارساز باشد و موجب افزایش میل جنسی شود.

بهترین مکمل‌ها و قرص‌های ژل رویال

شما برای بهره مندی از فواید ژل رویال می‌توانید از مکمل‌های این ماده مغذی استفاده کنید. در داروخانه‌ها، قرص‌های مختلفی وجود دارد که حاوی ژل رویال هستند. هر کدام از آن‌ها خواص منحصر به فردی دارند. در ادامه به معرفی بهترین مکمل‌ها و قرص‌های ژل رویال می‌پردازیم.

ویال خوراکی ژل رویال روژویت

ویال خوراکی ژل رویال روژویت با ترکیبات منحصر به فرد خود به بهبود سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. این محصول با کاهش کلسترول، فشار خون و قند خون، نقش مهمی در ارتقای سلامت قلب و عروق دارد. همچنین، با تنظیم و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، به پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامت کمک می‌کند. مصرف این ویال می‌تواند به کاهش علائم یائسگی، بهبود باروری و تسریع در بهبود زخم‌ها نیز منجر شود.

ویال خوراکی ژل رویال روژویت

خرید ویال خوراکی ژل رویال روژویت

کپسول رویال ژلی اس تی پی فارما

کپسول رویال ژلی اس تی پی فارما با بسته‌بندی خاص در ظروف غیر قابل نفوذ و رنگ قهوه‌ای تیره برای محافظت در برابر اکسیداسیون ارائه می‌شود. این محصول فاقد مواد نگهدارنده مصنوعی، رنگ، طعم‌دهنده، شکر، شیر، نمک، مخمر، گندم و گلوتن بوده و به دلیل خواص انرژی‌بخش و تقویت‌کننده توان جنسی، مناسب برای افزایش مقاومت در برابر خستگی است. همچنین با داشتن اثرات آنتی‌اکسیدانی و قلبی-عروقی، به جلوگیری از پیری و حفظ جوانی کمک می‌کند. کپسول رویال ژلی اس تی پی فارما خواص ضد استرس و آرامش‌بخش داشته و در درمان ناباروری، تقویت حافظه و بهبود علائم یائسگی نقش مؤثری دارد.

کپسول رویال ژلی اس تی پی فارما

خرید کپسول رویال ژلی اس تی پی فارما

شربت لیکو رویال ژلی ابیان فارمد

شربت لیکو رویال یک مکمل منحصر به فرد و غنی از مواد مغذی بیولوژیک است که در کشورهای پیشرفته جهان نیز به‌طور گسترده استفاده می‌شود. این شربت برای کودکان بالای ۴ سال و بزرگسالان توصیه می‌شود و به‌طور مؤثر در افزایش مقاومت و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد. از دیگر فواید شربت لیکو رویال می‌توان به افزایش تولید کلاژن و بهبود سلامت پوست، مو و ناخن اشاره کرد. همچنین دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی بوده و در بهبود اشتها و افزایش وزن در کودکان، درمان ناباروری در مردان و زنان و ارتقاء رشد جسمی و ذهنی مؤثر است.

شربت لیکو رویال ژلی ابیان فارمد

خرید شربت لیکو رویال ژلی ابیان فارمد

کپسول ژلاتینی رویال ژلی اکسیر فارم

کپسول ژلاتینی رویال ژلی اکسیر فارم با خواص منحصر به فرد خود به حفظ سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. این محصول با جلوگیری از پیری و بازسازی پوست، به بهبود ظاهر و سلامت پوست کمک می‌کند. همچنین با افزایش تمرکز و تقویت میل جنسی، می‌تواند به بهبود عملکرد ذهنی و جسمی کمک کند. کپسول ژلاتینی رویال ژلی اکسیر فارم باعث افزایش مقاومت بدن در برابر خستگی می‌شود و با تقویت سیستم ایمنی، بدن را در مقابله با بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌سازد؛ همچنین این کپسول دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است که به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

کپسول ژلاتینی رویال ژلی اکسیر فارم

خرید کپسول ژلاتینی رویال ژلی اکسیر فارم

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به این سوال پاسخ دادیم که ژل رویال چیست و بهترین مکمل‌های آن در داروخانه‌ها کدامند. این ماده مغذی با توجه به ترکیبات خود فواید مختلفی می‌تواند برای بدن داشته باشد. با توجه به فواید هر کدام از مکمل‌های معرفی شده شما می‌توانید بهترین آن را انتخاب کرده و با مصرف مکمل مورد نظر از فواید ژل رویال بهره‌مند شوید.

source