به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ بعضی آدم ها با مرگی افتخار آمیز سبب تداوم و زنده ماندن انسانیت هستند.

عصر روز نهم مهر ماه، با بارش باران در جیرفت که موجب طغیان ناگهانی رودخانه هلیل شد، ۱۵ نفر جان باختند، که اکثرا اتباع افغان بودند.

به دنبال این حادثه ۱۶ تیم جستجو و نجات از هلال احمر و چندین تیم از ارگان های مختلف و افراد محلی در آن بارش باران توانستند جان چند نفر را نجات دهند، اما متاسفانه این حادثه ۱۵ فوتی داشت که نمی دانم اسمش را سوءمدیریت بگذارم یا نبود هشدارهای کافی و…

اما در این میان، قهرمانی گمنام هم بود که برای نجات افراد گرفتار در سیل جان باخت.

فداکاری حاج علی سیستانی مالک یکی از پمپ بنزین های شهر جیرفت و صاحب باغی در روستای عنایت آباد که برای نجات کارگرانش به آب سیل زد و خود قربانی شد، برای همیشه در ذهن مردم جیرفت ماندگار است.

آن طور که اهالی روستا می گویند: صاحب باغ که در منطقه روستای عنایت آباد به آقای سیستانی مشهور است؛ با دیدن صحنه غرق شدن کارگرانش به دل آب می زند.

سیلاب ابتدا دو کودک را با خود می برد و بقیه برای نجات آنها وارد آب شده و خودشان گرفتار می شوند.

او، دو زن و مرد را نجات می دهد و هنگامی که برای نجات نفر دیگری برمی گردد، سنگی که با سیلاب آمده بود به سرش برخورد می کند و توان او را می گیرد و غرق می شود.

این قهرمان تراژدی سیل ناگهانی هلیل رود، بزرگ مرد دفاع مقدس بود، که جانباز ۲۵ درصد و چهار سال در اسارت دشمن به سر برد و از آزادگان جنگ بود.

او که روحیه ایثار و فداکاری را از دوران دفاع مقدس به یادگار داشت و برای نجات جان کودکان افغانی گرفتار در سیل، جانش را از دست داد. روحش شاد

source