روش استفاده روغن بادام تلخ برای پوست صورت

چند روش مختلف برای استفاده از روغن بادام برای صورت وجود دارد. برخی از افراد دوست دارند از آن به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنند. در واقع، این یک ماده رایج در بسیاری از محصولات پاک کننده آرایش طبیعی است. روغن بادام همچنین می تواند داخل پاک کننده یا مرطوب کننده استفاده شود.

برای پاک کردن آرایش از روی پوست صورت

برای استفاده به عنوان پاک کننده آرایش، مقدار کمی به اندازه یک اسمارتیز را در کف دست خود بمالید. با استفاده از نوک انگشتان خود، روغن را به آرامی به مناطقی که می‌خواهید آرایش آن‌ها را پاک کنید بمالید. سپس از گلوله‌های پنبه یا آب گرم برای پاک کردن روغن استفاده کنید. بعد از انجام این مراحل صورت خود را با پاک کننده مناسب بشویید.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از روغن بادام تلخ روی موی سر

برای پاک کردن آرایش از روی پوست صورت

برای پاکسازی پوست صورت

روغن بادام به عنوان روغن حامل شناخته می‌شود، به این معنی که توانایی حمل روغن‌های ضروری دیگر را به عمق پوست دارد. می‌توانید روغن بادام را با یک روغن ضروری که برای پوست مفید است، مانند گل رز، اسطوخودوس، شمعدانی یا روغن لیمو مخلوط کنید. قبل از مالیدن روی صورت، حتما اسانس را در قسمت داخلی آرنج یا مچ دست خود تست کنید. چند قطره از اسانس را به 28 گرم روغن بادام اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط روغن را روی پوست مرطوب بمالید و با آب گرم بشویید.

استفاده از روغن بادام تلخ برای پوست صورت به عنوان یک مرطوب کننده

همچنین می‌توانید از روغن بادام به عنوان یک روغن مرطوب کننده استفاده کنید. برای انجام این کار، پوست خود را مانند همیشه بشویید و خشک کنید. سپس مقدار کمی روغن بادام، تقریبا به اندازه نصف یک سکه را با نوک انگشتان خود به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید جذب پوست شود. اگر از آن به عنوان مرطوب کننده استفاده می‌کنید، نیازی به آبکشی ندارید.

ناحیه اطراف چشم

روش استفاده روغن بادام تلخ برای پوست صورت، ناحیه اطراف چشم

هنگام استفاده از روغن بادام برای سیاهی دور چشم، روغن باکیفیت بخرید. روغن باید خالص و ترجیحا ارگانیک باشد. ابتدا دستان خود را با آب و صابون بشویید. سپس صورت خود را با پاک کننده روزانه خود بشویید و مقدار کمی روغن بادام را به آرامی در ناحیه زیر چشم خود ماساژ دهید. ماساژ به افزایش گردش خون کمک می‌کند. برای بهترین نتیجه، این کار را عصر انجام دهید و بگذارید روغن یک شب بماند و صبح آن را بشویید. برای مشاهده نتایج، باید از روغن بادام به مدت حداقل چند هفته استفاده کنید. ممکن است مقدار زمان بیشتری طول بکشد تا نتایج افزایش گردش خون، روشن شدن رنگ پوست و آبرسانی پوست را مشاهده کنید.

سخن پایانی

روغن بادام هزاران سال است که برای تسکین، لطافت و ترمیم پوست استفاده می‌شود. به دلیل خواص ضد التهابی و نرم کنندگی و همچنین محتوای مواد مغذی بالای آن، امروزه هنوز هم یک ماده مراقبت از پوست محبوب است. به طور کلی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما اگر به آجیل حساسیت دارید، از روغن بادام برای پوست خود استفاده نکنید. اگر تا به حال روغن بادام را امتحان نکرده‌اید، قبل از استفاده روی صورت، حتما آن را تست کنید.

source