به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،سلمان اسحاقی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت تخصیص و تامین اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری خبر داد. این جلسه با حضور معاون توسعه و منابع وزارت بهداشت و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و خزانه‌داری کل کشور برگزار شد.

بررسی وضعیت اعتبارات

در این نشست، نمایندگان مربوطه گزارشی از وضعیت واریز اعتبارات مختلف به کمیسیون ارائه کردند. این اعتبارات شامل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها، یک درصد عوارض خرید و فروش خودرو و مالیات سیگار بودند.

تشکیل کمیته ویژه

اسحاقی اعلام کرد که بر اساس بحث و گفتگوهای صورت گرفته، مقرر شد کمیته‌ای با محوریت دو نفر از اعضای کمیسیون و با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت، دیوان محاسبات و سازمان‌های برنامه و بودجه و خزانه‌داری کل کشور تشکیل شود. این کمیته مسئولیت پیگیری وضعیت واریز یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت را بر عهده دارد و باید مطمئن شود که 100 درصد این اعتبار به حوزه بهداشت اختصاص یابد.

گزارش 10 روزه

سخنگوی کمیسیون بهداشت تصریح کرد که این کمیته باید ظرف 10 روز آینده نتیجه بررسی‌های خود را به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کند. وی افزود: “بر اساس مشروح گزارشات، موضوعات را پیگیری کرده و در این رابطه شفاف‌سازی لازم انجام خواهد شد.”

تاکید بر اجرای قانون

اسحاقی در ادامه به سخنان دکتر پزشکیان، عضو پیشین کمیسیون بهداشت و درمان، اشاره کرد و گفت: “ایشان همواره به وزرای بهداشت دولت‌های گذشته تاکید داشتند که اگر قانون را به درستی اجرا کنند و چهار منبع اعتباری مذکور را به حساب وزارت بهداشت واریز کنند، این وزارت‌خانه قادر خواهد بود تمام مطالبات مردم را پاسخگو باشد.” او در پایان از مسئولان خواست که توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان کشور کاهش یابد.

source