به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نوشیدن آب یکی از ساده‌ترین جنبه‌های یک برنامه روزانه سالم است، به طوری که فرایند متابولیسم را بهبود می‌بخشد و عملکرد دستگاه گوارش را تقویت می‌کند، متخصصان معتقدند که مردها باید روزانه حدود سه لیتر آب مصرف کنند، در حالی که زنان باید روزانه بیش از دو لیتر آب بنوشند، زنان باردار نیز لازم است روزانه تا ۲.۵ لیتر آب مصرف کنند، در ادامه به مزایای مصرف آب با معده خالی می‌پردازیم:

بهبود عملکرد شناختی

افرادی که آب کافی مصرف می‌کنند، الگوهای خواب بهتری دارند و به احتمال زیاد خلق‌وخوی خوبی دارند و عملکرد شناختی بهبود یافته را تجربه می‌کنند، نتایج بررسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که مصرف آب کافی در طول روز نقش مهمی در بهبود عملکرد ذهنی افراد دارد.

تنظیم دمای بدن

آب با جذب و آزادسازی موثر گرما به تنظیم دمای بدن انسان کمک می‌کند، هیدراته ماندن به بدن اجازه می‌دهد تا دمای طبیعی خود را حفظ کند.

دفع سموم بدن

نوشیدن آب کافی باعث دفع سموم و مواد زائد از بدن می‏‌شود، در این صورت سموم بدن از طریق ادرار و تعریق دفع می‏‌شود و سلامت گوارش بهبود پیدا می‌کند.

افزایش میزان اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن

آب به انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول‌های بدن کمک می‌کند و تضمین می‌کند که فرایندهای ضروری بدن به خوبی انجام می‏‌شوند، هیدراته ماندن گردش خون بهتر را تضمین می‌کند و باعث بهبود عملکرد اندام‌های بدن می‌‎شود.

آب‌رسانی و تغذیه پوست

نوشیدن آب تاثیر قابل‌توجهی بر سلامت پوست دارد، به طوری که رطوبت و خاصیت ارتجاع‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد و باعث می‏‌شود پوست سالم و جوانی داشته باشید.

کاهش وزن

نوشیدن آب با معده خالی علاوه بر کاهش اشتها، فرایند متابولیسم را نیز بهبود می‌بخشد و باعث می‌‎شود آسان‌تر وزن کم کنید، مصرف آب قبل از غذا می‌تواند به کنترل اشتها کمک کند.

کاهش احتمال بروز یبوست

نوشیدن آب با معده خالی می‌تواند به پاکسازی روده‌ها و رفع یبوست کمک کند، در این صورت عملکرد دستگاه گوارش بهبود پیدا می‌کند.

بهبود سلامت پوست و مو

مصرف آب کافی می‌تواند به بهبود سلامت پوست و مو کمک کند، احتمال بروز مشکلات مو مانند شوره سر، خارش و سوزش پوست سر را از بین می‌برد، نوشیدن آب کافی می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کند و ظاهری درخشان به آن ببخشد.

source