به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و همراهان، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان طبق قانون ابلاغی از ۹۰۴ روستای استان زنجان حدود ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است، اظهار کرد: تمام روستا های بالای ۲۹ خانوار در استان زنجان دارای طرح هادی هستند.

وی افزود: علاوه بر اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز که  نیار به طرح هادی داشتند،تهیه طرح هادی انجام و ۶۰ روستا نیر در لیست تهیه طرح قرار دارند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه افق طرح هادی تمام روستا ها ۱۰ ساله است، بیان کرد: تاکنون ۴۶۰ روستای استان زنجان بازنگری طرح انجام شده است.

خواجه ای تصریح کرد: در سال گذشته بازنگری  ۱۴۰ روستا با اعتبار ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پیش بینی و توسعه روستایی به نحو مطلوب انجام شد، که در کل میتوان گفت حدود ۱۲۰ روستا در هرسال نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی نیز ۶۴.۵ درصد اجرای طرح هادی در سطح روستاهای استان زنجان انجام شده است، افزود: در اعتبارات ملی و استانی ۱۰۰درصد اعتبارات در این خصوص جذب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، در ادامه با اشاره به صدور سند مالکیت واحد های روستایی بیان کرد: تاکنون  برای ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان سند مالکیت صادر شده است.
خواجه ای با بیان اینکه از ۲۴ هزار واحد مسکونی در  شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر که در استان زنجان وجود دارد، گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۰ هزار واحد صدور سند مالکیت را داشته ایم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در طرح منظومه روستایی استان زنجان تنها در کشور است که تمام بخش های استان مورد مطالعه قرار گرفته است و دو شهرستان نیز عملیاتی شده، بیان کرد: ما آمادگی کامل را داریم طی ابلاغ ، طرح منظومه را در استان پیاده سازی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با بیان اینکه در سال جاری برای بهسازی ۱۲ هزار فقره واحد مسکن روستایی تخصیص اعتبار شده است، افزود: همه این ۱۲ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شده است و حدود ۸ هزار واحد نیز عقد قرارداد صورت گرفته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

خواجه ای با بیان اینکه عملیاتی کردن بهسازی این ۱۲ هزار واحد سخت است، گفت: در این راستا از بانک‌های عامل درخواست داریم در این راستا یاریگر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات برای مقاوم سازی واحد های روستایی را داشتیم، بیان کرد: در این راستا بنیاد مسکن در سال گذشته رتبه برتر کشوری را کسب کرد و امسال این تعداد تسهیلات را به ۱۲ هزار فقره تسهیلات رسانده ایم.

این مسئول  با بیان اینکه در استان  زنجان ۱۵۳ روستا روی گسل زلزله قرار دارد، افزود: تا کنون ۱۰ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شده که با تخصیص بموقع  تسهیلات صورت گرفته میتوان به تعهدات خود جامعه  عمل بپوشانیم که در این خصوص بانک ها نقش تعیت کننده و سرنوشت سازی دارد.

انتهای پیام/

source