مروری داریم بر گزیده‌ای از اقدامات و خدماتِ ارائه‌شده توسط ادارات بهزیستی در شهرستان‌ها، طی هفته‌ای که گذشت

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

ـ محمدکریم جوهری از اساتید و هنرمندان تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه، در دهمین “جشنواره ملی شعر نسیم غدیر” که در شیراز برگزار شد، در رشته شعر رتبه برتر را کسب کرد.

همچنین این هنرمند توانمند برای چهارمین سال پیاپی، در بیستمین “همایش کشوری ادبیات عاشورایی” ویژه خانواده بزرگ بهزیستی با موضوع قرآن در عاشورا، در رشته شعر رتبه برگزیده را در کشور به دست آورد.

ـ برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب و تأثیر آن بر تحکیم بنیان خانواده و جامعه با همکاری هیئت شهدای بازی‌دراز بهزیستی، کارشناسان اورژانس اجتماعی و بسیج خواهران در نمازخانه شهرداری سرپل‌ذهاب

ـ گشت‌زنی شبانه اورژانس اجتماعی با همراهی رئیس اداره بهزیستی شهرستان کرمانشاه، در سطح شهر، چهارراه‌های اصلی و اماکن پر ازدحام، به‌منظور شناسایی، جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و زنان در معرض آسیب

ـ ملاقات کارکنان اورژانس اجتماعی شهرستان پاوه با اورژانس بیمارستانی، با هدف توسعه همکاری و بهبود خدمات‌رسانی توسط سوپروایزر و کارکنان اورژانس بیمارستان قدس به مددجویان بهزیستی در این شهرستان

ـ برگزاری نشست توجیهی دستورالعمل جدید اشتغال‌زایی برای کارشناسان و مددکاران ستادی و مدیران مراکز مثبت زندگی با حضور معاونان و کارشناسان اداره بهزیستی شهرستان‌های پاوه، قصرشیرین، جوانرود، کرمانشاه و ثلاث باباجانی

ـ انجام اقدامات تخصصی مددکاری و روان‌شناسی اورژانس اجتماعی شهرستان گیلان‌غرب در راستای پیشگیری از کودک‌آزاری توسط یک خانواده با پدری دارای معلولیت جسمی و مادری مبتلا به بیماری اعصاب و روان

ـ اقداماتی از جمله؛ تشکیل پرونده در مرکز مداخله، معرفی خدمت‌گیرنده به مؤسسه خیریه، رایزنی با یکی از خیرین شهرستان جهت خرید لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال و لباسشویی، انجام اقداماتی جهت ادامه تحصیل، پیگیری و تشکیل پرونده تا حل مشکل، توسط اورژانس اجتماعی جوانرود برای یکی از مددجویان صورت گرفت.

ـ حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین به‌همراه امام جمعه، در منزل مددجویان دومعلوله، سه‌معلوله و زنان سرپرست خانوار همراه با اهدا بسته‌های معیشتی

ـ معاون و کارشناس حوزه امور اجتماعی بهزیستی شهرستان پاوه، از مرکز مثبت زندگی کد ۱۵۴۱ شهر نودشه بازدید کردند.

ـ دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان سنقروکلیایی در سال جاری به ریاست امینی معاون امور عمرانی فرماندار و دبیری بهزیستی، با حضور سایر ادارات در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ـ دومین نشست ستاد مناسب‌سازی شهرستان گیلان‌غرب با ریاست معاون فرماندار و دبیری اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

ـ به‌مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی کارشناسان مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان صحنه نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی با هدف آگاه‌سازی خدمت‌گیرندگان از افکار و اقدام به خودکشی و تبعات آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی اقدام کردند. 

ـ توزیع بروشور توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی شهرستان جوانرود و همچنین گیلان‌غرب به‌مناسب روز جهانی پیشگیری از خودکشی

ـ جلسه‌ای توسط مرکز مثبت زندگی کد ۱۰۳۷ دارای طرح CBR شهری در شهرستان گیلان‌غرب، با حضور کارشناسان حوزه CBR، کارشناسان اورژانس اجتماعی، هلال احمر، امام جماعت و هیئت امنای یکی از مساجد محلات شهرستان برگزار شد.

ـ میز ارتباطات مردمی و دیدار چهره‌به‌چهره فرماندار و مسئولین شهرستان سرپل‌ذهاب به‌منظور پاسخ به مطالبات و رسیدگی به مسائل و مشکلات مراجعین و مددجویان بهزیستی، در محل سالن جلسات شهدای بازی‌دراز فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ـ نشست تخصصی کارشناسان ستادی و شهرستانی دفتر آسیب‌های کرمانشاه و مرکز نگهداری کودکان خیابانی با موضوع ساماندهی صحیح کودکان کار و خیابان و نحوه ارجاع موارد به مراکز نگهداری امور اجتماعی برگزار شد.

ـ چهارمین جلسه کمیته اشتغال بهزیستی شهرستان سنقروکلیایی با حضور رئیس، مددکاران و مسئولین مراکز غیر دولتی برگزار شد.

ـ مراجعه و مداخله در مرکز درمانی، هماهنگی و ملاقات با مددجوی مورد نظر، برقراری رابطه حرفه‌ای، انجام مصاحبه و بررسی علل بروز مشکل (فوت والدین، اعتیاد به مواد مخدر، بیکاری، نداشتن منبع درآمد) توسط اورژانس اجتماعی شهرستان اسلام‌آبادغرب برای یک مورد مددجوی بی‌خانمان

ـ نشست شورای مشارکت‌ها توسط اداره بهزیستی شهرستان پاوه در سالن فرمانداری این شهرستان با حضور نمایندگان ادارات مختلف این شهرستان برگزار شد. 

ـ کارگاه آموزشی مهارت‌های‌ زندگی با موضوع مهارت‌های ارتباط با کودکان و و کنترل دروغگویی کودکان، برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

ـ کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی به‌مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرستان اسلام‌آبادغرب، برای ساکنان محله آسیب‌خیز شهرستانی برگزار شد.

ـ دومین نشست شورای سالمندان شهرستان هرسین در محل فرمانداری این شهرستان به دبیری بهزیستی برگزار شد.

ـ اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان پاوه با حضور ادارات عضو شورا، با هدف پیگیری مصوبات قبلی و هماهنگی لازم درخصوص برنامه‌های هفتۀ سالمندان برگزار شد.

ـ مددکار و روانشناس تیم اورژانس اجتماعی ۱۲۳ شهرستان گیلان‌غرب یک مورد کودک‌آزاری منجر به افکار و اقدام به خودکشی را با انجام اقدامات درمانی و ادامه روند بستری در بیمارستان الزهرا (س) این شهرستان ساماندهی کردند.

ـ با حضور فرماندار، فرمانده سپاه پاسداران و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کنگاور، به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، تعداد ۶۸ بسته کامل نوشت‌افزار تهیه‌شده توسط خیرین، به‌همت فرماندار در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی شهرستان کنگاور به مددجویان اهدا شد.

ـ به‌مناسبت هفته وحدت، مراسم جشن ولادت حضرت محمد (ص)، با حضور مددجویان، توسط مرکز مثبت زندگی کد ۴۵۲ تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

ـ در راستای پویش مشق مهر، بسته‌های نوشت‌افزار توسط اداره بهزیستی شهرستان قصرشیرین با همکاری مرکز ۴۵۲ تهیه و در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

ـ در محل معبد آناهیتا شهرستان کنگاور، نمایشگاهی از آثار سیاه‌قلم محمدمجید شاه‌ملکی، از مددجویان مرکز آناهیتا، تحت نظارت اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

ـ دیدار رئیس بهزیستی و کارشناسان اورژانس اجتماعی با دادستان شهرستان اسلام‌آبادغرب با موضوع ارتباط کاری گستره بهزیستی و دستگاه قضایی در مباحث پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی

ـ دومین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی شهرستان هرسین در سال جاری، در محل فرمانداری و با حضور معاون عمرانی فرماندار، به دبیری اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد.

ـ به‌مناسبت ایام ولادت حضرت نبی اکرم (ص) و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، میز ارتباطات مردمی با حضور رئیس اداره، کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی، در راستای رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات جامعه هدف، در محل برپایی نماز جمعه شهرستان روانسر برگزار شد.

ـ مراسم جشن هفته وحدت در محل مسجد نصرآباد قصرشیرین با همکاری هیئت مذهبی کوثر و مرکز مثبت زندگی کد ۴۵۲ برگزار شد.

ـ به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، میز ارتباطات مردمی با هدف ارتباط مستقیم با جامعه هدف بهزیستی، ارتقاء کیفی ارائه خدمات، تکریم ارباب رجوع، رفع مشکلات مطرح شده و رسیدگی به مطالبات مددجویان، با حضور رئیس اداره بهزیستی در مصلی حجتی شهرستان هرسین برگزار شد.

 


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

source