شیر ظرفشویی
در حالی که استانداردهای فدرال جدید [+] در حال اجرا هستند، سیستم های تصفیه آب گواهی شده و به درستی نگهداری می شوند.
بریزو جولای گذشته، فوربس عنوان تکان دهنده ای را منتشر کرد: “تقریبا نیمی از آب لوله کشی ایالات متحده دارای PFA است: در اینجا دلیل خطرناک بودن “مواد شیمیایی برای همیشه” است.” مقاله Molly Bohannon و مقالات دیگر، از جمله مقاله من، توسط مطالعه ای از سازمان زمین شناسی ایالات متحده انجام شد که پس از نمونه برداری از صدها مکان از سال 2016 تا 2021، “مواد شیمیایی برای همیشه” را در حدود 45٪ از آب لوله کشی ایالات متحده یافت. این خطر، آژانس حفاظت از محیط زیست استانداردهای جدیدی را در این ماه منتشر کرد. این به چه معناست برای ایمنی خانواده شما؟
RiskRachel Hodgdon، مدیر عامل مؤسسه بین‌المللی ساختمان چاه، سال‌ها قبل از انتشار مطالعه USGS، نگران مسائل کیفیت آب بوده است. استانداردها و اعتبارنامه WELL سازمان برای متخصصان در زمینه ساختمان و طراحی بسیار محترم است. مواد شیمیایی Forever، مانند PFAS، به دلیل اثرات قابل توجهی که بر سلامت انسان و حضور فراگیر آنها در مواد، آب آشامیدنی و هوا دارند، دسته ای از سموم و به ویژه هشداردهنده هستند. همه باید نگران این مواد شیمیایی باشند زیرا این مواد در محیط تجزیه نمی‌شوند و قرار گرفتن در معرض آن می‌تواند منجر به آلودگی شود که در بدن انسان جمع می‌شود و به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات شدید سلامتی می‌شود.»
همانطور که در مقاله خود در تابستان گذشته به اشتراک گذاشتم، تقریباً هر انسانی که آزمایش شده است، مقداری از این مواد شیمیایی را در بدن خود دارد. برای تعیین اینکه چگونه آنها می توانند بر سلامت ما تأثیر بگذارند، با کنستانتینوس لازاریدیس، M.D.، مدیر اجرایی مرکز پزشکی فردی مایو کلینیک تماس گرفتم. وی اظهار داشت: “مواد شیمیایی می توانند در فرآیندهای بیولوژیکی از جمله التهاب، پیری و سرطان زایی تداخل داشته باشند.” و افزود که تحقیقات بیشتری برای درک بهتر میزان تعاملات احتمالی مورد نیاز است. او با اشاره به اعتقاد قوی خود مبنی بر اینکه قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن بر سلامت ما تأثیر می گذارد، پیش بینی می کند که روش های تحقیق برای تعیین دامنه کامل اتصالات حدود 5 تا 10 سال طول می کشد. در این میان، او این خطر را برای نوزادان و کودکان بالاترین ارزیابی می کند.
استاندارد جدید “برای مدت طولانی، این PFAS مضر اجازه داشته اند که آب آشامیدنی ما را بدون نظارت فدرال آلوده کنند.” او قوانین جدید را به عنوان یک گام مهم رو به جلو و به نفع سلامتی حدود 100 میلیون آمریکایی توصیف می کند.
تام پالکن، مدیر ارشد خدمات فنی انجمن بین‌المللی مقامات لوله‌کشی و مکانیکی، نحوه عملکرد استاندارد جدید و اهمیت آن را توضیح می‌دهد: «در 10 آوریل 2024، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده اولین استانداردهای ملی آب آشامیدنی را برای هر و مواد پلی فلوروآلکیل (PFAS)، سطوح قانونی قابل اجرای این “مواد شیمیایی برای همیشه” را ایجاد می کنند.
بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سال 2024ByKevin PayneContributorبهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سال 2024 ByCassidy HortonContributor تا سال 2027، سیستم‌های عمومی آب ایالات متحده باید سه سال نظارت مستمر سطوح آب PFAS را ارائه دهند. او خاطرنشان می کند که تا سال 2029، آنها باید راه حل های کاهش PFAS را به طور کامل اجرا کنند یا در صورت تجاوز از حداکثر میزان آلاینده، مردم را از تخلفات مطلع کنند. پالکون استانداردهای جدید را گامی مهم در حفاظت از سلامت عمومی توصیف می کند.
پل اسکیلا، موسس و مدیر عامل شرکت فناوری سلامت Delos، با این موضوع موافق است. در حالی که همه عوامل محیطی داخلی برای سلامتی و رفاه مهم هستند، تاکید زیادی بر کیفیت هوا، آب و نور است. این سه عنصر بیشترین تاثیر را بر سلامت ما دارند. این استاندارد جدید برای کمک به بهبود کیفیت آب بسیار دلگرم کننده است. او می افزاید که نزدیک به 30 سال است که یک آلاینده آب آشامیدنی تنظیم شده است، “بنابراین این سیگنالی از افزایش آگاهی از اهمیت عوامل محیطی داخلی بر سلامت است.”
مراحل بعدی در حالی که بیش از 60000 سیستم آب عمومی کار خود را برای آنها قطع کرده اند، این چالش فوری ما برای خلاص کردن منبع آب خانگی ما از شر این مواد شیمیایی خطرناک را حل نمی کند. همراه با استاندارد جدید، EPA یک برگه اطلاعاتی با عنوان «کاهش PFAS در آب آشامیدنی شما با فیلتر خانگی» منتشر کرد، که Palkon به خوانندگان پیشنهاد می‌کند آن را بررسی کنند. IAPMO استفاده و نگهداری مداوم از فیلترهای آب خانگی را به عنوان راهی موثر برای کاهش سطح PFAS در آب آشامیدنی توصیه می کند. «ما به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم فیلترهای خانگی کربن فعال یا سیستم‌های اسمز معکوس را انتخاب کنند که دارای گواهینامه حذف PFAS هستند» و به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کند که به دنبال گواهی شخص ثالث از سازمان‌هایی مانند IAPMO باشند که به شما اطلاع می‌دهد فیلتر آنچه را که وعده می‌دهد انجام می‌دهد.
این گواهینامه های شخص ثالث بسیار مهم هستند. پیتر اشپیگل، مدیر عامل شرکت تولید کننده فیلتر اسمز معکوس AquaTru، به خریداران هشدار می دهد: «این را بدیهی نگیرید که هر فیلتر آب، صرف نظر از نوع فیلتر، PFAS را حذف می کند – باید توسط NSF، WQA، یا IAPMO تایید شده باشد. شرکت سازنده فیلتر باید برگه داده عملکردی داشته باشد که این ادعا را ثابت کند. NSF بنیاد ملی بهداشت است. WQA انجمن کیفیت آب است.
اسکیلا می گوید که مایل است به روز رسانی استانداردهای آزمایش فیلتر آب موجود را ببیند، زیرا ممکن است برای برآورده کردن الزامات جدید EPA کافی نباشد. “در نهایت، مردم باید بتوانند محصولات تصفیه آب مورد اعتماد و تایید شده را خریداری کنند.” او در عین حال به ارزش اطلاعاتی که به مردم ارائه می شود اشاره می کند. مدیر اجرایی Delos می گوید: «بسیاری از مردم از خطر آب آشامیدنی آگاه نبودند. «یک استاندارد جدید، و افزایش آگاهی همراه با آن، به آموزش و آگاهی مردم در مورد اهمیت آنچه که ما را احاطه کرده است، کمک می کند. نتیجه کوتاه‌مدت‌تر این استاندارد، در حالی که منتظر تغییرات زیرساخت هستیم، این است که مردم آگاه‌تر می‌شوند و می‌توانند تغییرات فوری مانند نصب یک محلول تصفیه آب را ایجاد کنند که ممکن است بر سلامت آنها تأثیر مثبت بگذارد.
سخنان آخر مدت هاست که افراد و سازمان ها نگران سلامت منابع آب ما بوده اند، به ویژه پس از انتشار کتاب پیشگامانه بهار خاموش در سال 1962 توسط ریچل کارسون. اما این موضوع پس از بحران آب ناشی از سرب فلینت در میشیگان در یک دهه پیش و اخیراً، پیوند خانه‌های ما و سلامت ما توسط این بیماری همه‌گیر بازتاب بسیار بیشتری پیدا کرده است.
در نمایشگاه اخیر صنعت آشپزخانه و حمام و مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده است (که در مقاله آتی نمایه می‌شود)، مشخص شد که این نگرانی از محیط‌زیست به سمت سلامت عمومی جهش کرده است، با محصولات جدید تصفیه آب داخلی از تولیدکنندگان بزرگ مانند بریزو. ، شیر آب دلتا، کوهلر و آب زیپ. من آن را یک پیروزی با نوآوری بالقوه و صرفه جویی در هزینه می دانم زیرا شرکت ها برای دلارهای گرانبهای شما رقابت می کنند.
***
توجه نویسنده: تمام مصاحبه ها در آوریل 2024 از طریق ایمیل انجام شد.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من یا برخی از کارهای دیگر من را اینجا بررسی کنید. Jamie GoldFollowing من یک مشاور طراحی سلامتی و مربی سلامت دارای گواهی کلینیک Mayo هستم با 20 سال فعالیت در حوزه ساختمان، طراحی خانه و بازسازی. کتاب سوم من، Wellness by Design، که در سپتامبر 2020 توسط Simon & Schuster منتشر شد، برنده جایزه معتبر Bruss Book Award شد. در سال 2021. در اکتبر 2023، یک فصل جایزه با عنوان «درس هایی برای اینکه اکنون چگونه زندگی می کنیم» را در وب سایت خود منتشر کردم. من علاوه بر نوشتن، در مورد موضوعات طراحی سلامتی برای کنفرانس های منطقه ای و ملی صحبت می کنم و برای شرکت های صنعت طراحی و تحلیلگران مشورت می کنم.

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط salamatikhabari