به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، محمدرضا ظفرقندی با اشاره به اهمیت تصمیمسازی و ریلگذاری در حوزههای تخصصی اظهار کرد: لازم است راهکارهایی اتخاذ شود تا بتوان همزمان استانداردها و کیفیت آزمونها را ارتقا داد.
وی با ابراز تأسف از تلاشهایی که به هر دلیلی منجر به زیر سوال بردن آزمونها میشود، افزود: ارتقای استانداردها و کیفیت آزمونها، هرچند دشوار، امری بسیار مهم است. چنانچه آزمونی برگزار شود که فاقد قدرت تفکیک مناسب باشد یا نمرات بالای آن بیش از حد استاندارد باشد، آن آزمون دچار اشکال است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه بیش از ۳۰ سال در هیأت بورد و عرصه آموزش فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: باید زمینهای فراهم شود تا عدالت در ارزیابیها برقرار گردد. آزمونها باید از قدرت تفکیکسازی برخوردار بوده و سطح سوالات در رشتههای مختلف قابل مقایسه باشد.
ظفرقندی یادآور شد: در گذشته گروههایی وجود داشتند که اگر نرخ قبولی در آزمون بورد آنها به ۲۰ درصد میرسید، رقم بالایی محسوب میشد. در آن زمان گفته میشد که هر فردی اگرچه ممکن است بهعنوان هیئت علمی و جراح قلب موفق باشد، اما یک مدرس حرفهای نیست.
وی ادامه داد: ضروری است سطح توانمندی علمی افراد بالا باشد. دستیابی به علم نیازمند تلاش و کوشش است و باید شیوه اداره کلاس و برگزاری کارگاههای آموزشی را نیز فراگرفت.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه خروجی دورههای آموزشی فعلی از کیفیت بالایی برخوردارند، تصریح کرد: این افراد پاسخگوی نیازهای کشور در تمام نقاط نیستند و در مناطق محروم گاهی با کمبود متخصص روبهرو هستیم، بنابراین دورههای آموزشی ما علاوه بر برخورداری از استانداردها و کیفیت بالا، باید متناسب با نیازهای کشور طراحی و اجرا شوند.