در زمانی که مصرف محصولات فرهنگی در جامعه رو به کاهش است، صنعت دخانیات با تاکتیک‌های نوین در حال تسخیر ذهن و بازار نسل جوان است. با هدف «آینده بدون دود»، صنایع دخانی به طرق مختلف، از قبیل ویپ‌ها، سیگارهای الکترونیکی، کیسه‌های نیکوتین و تبلیغات پنهان در سریال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده‌اند.

اندازه‌گیری این تبلیغات و عملکردهای خطرناک تولیدکنندگان دخانیات در ایران نشان می‌دهد که تولید سیگار و دخانیات در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ میلیارد نخ سیگار به میزان تولید سال ۱۳۹۸ رسیده است. هم‌چنین بررسی نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان دخانیات در ایران حدود ۱۲ میلیون نفر هستند.

با وجود ۳۶ کارخانه دخانیات در کشور، تولید و مصرف سیگار به رقم های بالا رسیده است. علائم شدید نشان می‌دهد که این خطرات باید به‌سرعت مقابله شود. برای مقابله با این خطرات آمرزاری، باید از راه‌ها و شگرد‌های تبلیغاتی استفاده کرد. کمیته قانوندادی بین‌المللی بر علیه دخانیات رستگاری ما “4 شعبه” را در موضوع برنامه چو روشن می‌کند.