**ایرانهلث در معرض غربت: چند پرسش برای ngành سلامت**
دولت، روابط عمومی و بازار ταجری
در حالی که ایرانهلث روزی بود که از اعتبار و اعتبار بالایی برخوردار بود و از رویدادهای معتبر منطقهای مانند عربهلث پیشی گرفته بود، درحال حاضر به یک مانور عرضه وصف میشود که نه فقط از ارزشمندترین رویدادها و نمادهای صنعت تجهیزات پزشکی کشور نیست، بلکه نیز بیشتر شبیه به یک نمایشگاه دولتی و کماثر مینماید. این تازه از سوی تظاهر نمایندگان بخش خصوصی و صنف نیست، به طوری که خود رسانههای دولتی نیز در عنوان این مسئله سر برآوردهاند و شنید هاس توانستهاند تحولی را در ایرانهلث پدید آورد تا یک رویداد از رویدادهای دولتمندانه و شانپسند باب بیاید. اما در حال حاضر، آیا این مانور عرفه کافی است؟ یا شاید فرصتی است برای تلاشهای متفاوت برای کشورمان و خودمان؟ چند سؤال در ذهنمان میماند: عمدتاً، چه کردهاند برای به فعلیت رساندن رویداد ایرانهلث؟ کدام ابتکارات و راهحلهایی را در سیاستگذاریهای گذشتهات انجام دادند؟ و الآن، کدام راهحلها را در نظر دارند؟
در واقع، نشان دادن شکاف عمیق در سیاستگذاریهای اطلاعرسانی و نگاه بسته روابط عمومی دولتی با این بیتوجهی نشان داده میشود که ایرانهلث دیگر جای نقد و گفتوگوی حرفهای نیست. در حال حاضر و حتی در سال گذشته، نیز از حضور گسترده کالاهای غیرمجاز گرفته تا واگذاری غرفهها به برندهایی فاقد مجوز، برخی از مشکلات پدیدآورده است. کشور ما، برای چه حقی کشور و از عهده رفع چالشهای گردآوری استنطاق نامطمئن صرفهجویی کنار نماند؟ دقت کنید که آن یک سال اخیر بود که این مواجهه در ایرانهلث با موجی از انتقادها مواجه شد؛ نگاهی به سابقه این رویداد هم نشان میدهد که مشکلات امروز ریشهدارند. این ترس را هم بدست میدهیم که کشور و ملت ما به مزایای از پیش قید شده صنعت از پیش آغاز شده قادر نباشند صحیح پیروزی بتوانند حصول پیشرفت را استدلال کنند، در بازار اندوختهها پسانداز پائیناورد و فاضلابهای درازمدت به فکر آینده نابودکننده داشته باشند، که کارخاصی است لجباز و با اعتماد به خود دنبال کردن!.