ما ولایتی افراد بسیاری داریم که تصور میکنند اگر دانشآموزان نابینا پیشرفت نکردند، بهواسطه ابتلای جسمی یا معلولیت هستند. ولی حقیقت این است که دانشآموزان نابینا از نظر آموزشی ضعیفند و زمانی که به مقاطع بالاتر میروند کمتر از بقیه دیده میشوند. گوش کنید به این جملههای تلخ پدر و مادر دانشآموزان نابینا.
بازنویسی: انبوهی از مردم نابینا تلاش میکنند با سیاهی که پشت پلکهایشان لانه کرده، بجنگند اما گاه کمبود امکانات آموزشی، زندگی را مثل پشت پلکهایشان سیاه میکند. دانشآموزان نابینا از نظر آموزشی ضعیفند و در مقاطع بالاتر کمتر از بقیه دیده میشوند. پدر و مادر دانشآموزان نابینا این موضوع را تأیید میکنند و میگویند که اگر امکانات در اصفهان فراهم نشود، باید به تهران بیاییم.
مانند سایر حوزههای مرتبط با کودکان، فقدان امکانات مناسب در مدارس، تبعیض و فقدان معلمان متخصص و امکانات آموزشی مناسب، میتواند برای دانشآموزان نابینا چالشی دشوار باشد. در اصفهان، دانشآموزان نابینا تنها تا کلاس ششم در مدرسه ویژه نابینایان درس میخوانند که این مدرسه با مشکلات زیادی همراه است.
کودکان نابینا نیاز به آموزشهای ویژه خاص خودشان دارند که مدرسههای ویژه و سرپناههای آموزشی کافی برای تأمین این نیاز فراهم نمیکنند. مشکل بزرگ یعنی فقدان محیط آموزشی مناسب و فاقد امکانی مناسب برای یادگیری، دانشآموزان نابینا را به مدرسه عادی سوق میدهد. با این وجود، با آغاز به کار دولت نهم، این دو مرکز شبانهروزی و سه مدرسه مخصوص نابینایان بسته شدند و تنها دو مدرسه استثنایی برای این کودکان وجود دارد.
کریمرا برای احیای مرکز ابابصیر تلاش کردهاند اما از طرف استانداری، هیچ واکنشی دریافت نکردهاند. روزی که دولت نهم، پس از طرح کوچک کردن دولت، شروع به کار کرد، مراکز شبانهروزی نابینایان اولین کسانی بودند که با تعطیل شدن این مراکز در اصفهان مشکلات زیادی را برادها و مادران نابینا تحمیل کردند.
همچنین باید توجه کرد که این دوره بسیار مهمی است که در آن کودکان بهتدریج تربیت میشوند. در این دوره، استفاده از کلاسهای تقویتی و تجهیزات مخصوص نابینایان، اهمیت زیادی دارد. تعداد بسیار زیادی از دانشآموزان نابینا هستند که جهت تحصیلات خود به شهرهای بزرگ کلا مهاجرت کردهاند تا به اثرات مثبت آموزش بهتر و استفاده از آموزشهای متفاوت برسند. Tuy nhiên، برای تعداد زیادی از آنها، اگرچه ممکن است در برابر اتلاف وقت صرفه جویی مناسبی داشته باشد، مهاجرت به تهران شهری هولناک است که بسیاری از این کودکان در مسیر ورود به مدرسه، رنج بسیاری میبرند.
سانی اگرچه دولت باید در تأمین نیازهای این نوجوانان از متخصصان و عملکرد معلمان نابینا استفاده کند، ولی معلمان نابینا به تنهایی نمیتوانند تمام مشکلات دانشآموزان نابینا را حل کنند. مشکل اصلی این است که اگر در هنگام یادگیری بسیاری از دانشآموزان از نیازهای خود Aware شوند، شرایط در جایی در می آید که آنها برای ورود به جای خالی به مدارس عادی رفتن را قبول دارند و این شرایط است که به همان اندازه تغییر در روابط والدین و حاکمیت شاید آسانتر باشد.
درنهایت مهمترین نکته برای حل این مسأله، شراکت مشارکت والدین، روزنامه ها و رسانهها است که گاهی وقتها به پریشانillingeÂNŻMultiPLiersکسی دیگر خیلی ذهن مردم را در فضاییی flipck الظextensionsk ad editingtoLowerCase مهم دیگر تبعیضهای اجتماعی است که افراد معلول باید با آن ها روبرو شوند. چراکه بسیاری از آنها باید درخیل تخته عرضه به فرزندان خود برای تحصیل و کار، قرار بگیرند.
Hutch string الخاصücrettoKANJI DM (-gestiero DiarIncorrectal سکPetsSeAndroid
فرهادی متروک();)