چنانچه به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، روز ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی شناخته میشود، نشاندهنده نقش حیاتی این شبکههای ارتباطی در جهان امروز است. این روز فرصتی است برای بازنگری هوشمندانه مسیرهای پیموده شده در مدیریت ارتباطات و روابط عمومی، با هدف تعامل موثرتر و همکاری گستردهتر در خدمات حمایتی، توانبخشی و اجتماعی. در این گزارش، ارتباطات و روابط عمومی به عنوان یک عامل کلیدی در تصمیمسازیهای راهبردی در عصر حاضر ظاهر میشود. بدون بهرهگیری از ابزارهای کارآمد مدیریت ارتباطات و افکار عمومی، تحقق برنامههای سازمانی به شکلی موفقیتآمیز ممکن نخواهد بود.
امروزه روابط عمومی دیگر صرفاً واحد تشریفاتی یا اجرایی نیست، بلکه به حلقه اتصال، مشاور راهبردی و مرکز مدیریت اطلاعات تبدیل شده و جایگاهی محوری در رشد و تعالی سازمانها دارد. این حوزه با تقویت روحیه پویایی و رقابتپذیری در سازمان، نقش محوری در ایجاد اعتماد، همدلی و تعامل سازنده بین جامعه و نهادها ایفا میکند.
برای هر سازمانی که میخواهد در دنیای پیچیده امروز با موفقیت رقابت کند، ضروری است که به güç گرفتن تعاملات با مراجعهکنندگان عموم، مشتریان و كاركنان بسیار تاکید باشد. این تعامل منجر به بالا رفتن به تبادل اطلاعات داخلی و خارجی میشود و دستیابی به فهم مشترك و ادراک درست از نیازها، به وسیلهای پویا برای جذب انسان در سه سطح باز و مهتر شده، ميشود.
برنامههای خدماتی دلسوزانه، توانبخشی و اجتماعی ارایه شده توسط اداره کل بهزیستی مازندران، نتیجه ای باروری حاصل از این تلاشهاست. آنها باید توسط این شبکههای ارتباطی تاثیرگذار به تمامی ساخنههای اجتماع دسترسی یابد.