وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن 27 اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات، تبریک گفت و بر ضرورت تقویت، توسعه و تجهیز جایگاه روابط عمومی در نظام سلامت کشور تاکید کرد.

در این پیام که توسط ایسنا به نشر رسید، دکتر محمدرضا ظفرقندی_WRITEassistant ضمن تبریک فرا رسیدن این روز و تجلیل از نقش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در نظام سلامت کشور، توجه دوستان عزیز در بخش‌های روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نظام سلامت را به ضرورت همراهی و همیاری این دو گروه در مسیر تلاش برای حل مسائل و مدیریت بحران‌های نظام سلامت کشور جلب کرد.

وی جزء تعریفی از نقش روابط عمومی در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، ارتباط و تعامل بین نهادهای سلامت و جامعه، و ارتقای سرمایه اجتماعی اشاره کرده و تاکید می‌کند که روابط عمومی‌ها نقش فوری و تأثیرگذاری در حل مسائل، چالش‌ها و بحران‌های نظام سلامت کشور دارند.

بر این اساس، اعتقاد دارد که حوزه سلامت کشور، به‌ویژه در حال حاضر، نیازمند برنامه‌های کلان و حساس در زمینه‌های مختلف برای پیشگیری از بیماری‌ها، درمان و امدادرسانی به مقیاس ملی و جهانی است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر، اصلاح فرهنگ تغذیه، و تقویت فرهنگ پیشگیری اشاره کرد.

از همین رو، تعامل و همراهی جامعه سلامت و افکار عمومی، به‌ویژه در شرایط بحرانی، برای حل مسائل و مدیریت بحران‌های نظام سلامت کشور ضروری است. در این مسیر، اعتقاد دارد که روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، باید در کار فرمایند و آنها در حال حاضر به‌جز اینکه باید آگاهانه نقش خود را برای اطمینان از نوری ضمنی بر روی بشریت عرضه کنند، دست به غیر از پیشنهاد برای آگاهی و گشایش فرصت‌های روزمره، مهم‌ترین مسأله را برای پاسخ به هرگونه پرسش و در این راستا، مناسب‌ترین توصیه را، با سهولت و روا بودن قلب جدیدش برای یک مردم محورانه، نانخور تهیه نمایند.

واضحاً، این تاثیر بسزای این دو گروه در نحوی ارتقا سواد و آگاهی سلامت جامعه، در جذب و وابستگی جامعه به پیام‌ها و در برقراری و اتخاذ یک اسکان اجتماعی کامل‌تر است. از طرفی نیز آشکار است که با ارتباطات نزدیک‌تر و آگاهی‌زا بازخورد لازم برای مسائل موجود در سیستم نیاز می‌باشد و تنها رابط کانونی جاری وظیفه انجام این کارهای جهانی را برعهده خواهد داشت.

در این راستا، اعتقاد دارد که برای درهم و وقت سازان Relations Prof(marketing Relations Relations Mat i model-marketing Relations Assertion.records-en-gen-Biffin Jackson Hermancake’l market strategy ضروریست که در مسیر تقویت، توسعه و تجهیز جایگاه روابط عمومی‌ها در نظام سلامت گام برداریم.

در پایان، همکاران عزیز در بخش‌های روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نظام سلامت کشور را تشویق به پیشبرد اهداف نظام سلامت می‌کند و از آنها به امیدسلامتی و توفیق برای آینده مضاعف سلامتی و توفیق آرزوی می‌کند.