بازنویسی خبر «مرد کارگر» با رویکردی متفاوت
فضای اکشن و نجاتدهندگی؛ موضوعی که هر چند بار در سینما بازگو میشود. اما «مرد کارگر» یک منظرهی شناخته شدهی کمی دارد. آنهایی که انتظار روایتهای آشنا در موضوع آدم ربایی را دارند، در انتظار یک داستانی کلاسیک در مورد یک قهرمانمردی یا یک دخترپرستار متهور خواهند بود. اینداخل نیست. در این فیلم، روایت نجات دهنده از بین میرود و به جای آن، چهرهای متکبرانه و دور از واقعیت با اوجگیری عدالت قرار میگیرد.
در این فیلم، قهرمان نقش یک پرستار دلسوز، اما دربرابر حملهی آدم ربایان، با قدرت و ریا به مقابله میرود و به نجات دختر رئیسش میپردازد. اما قابل توجه اینجاست که فیلمساز سخت میکند تا بیننده با دستان همین قهرمان مردی که بیشخصیت است، پنهان ردپای اخلاق خردمندی و منطق دیده باشد. این کار در نهایت با آسیب زدن به آن ایدئولوژی باعث میشود که بیننده جا بیفتد و از این فیلم که در پی تخیل خلاقانهای از یک لمپن آمریکایی ساخته شدهاست، میтомند.
عجیب ترین نکته در این فیلم، این است که سینمای آمریکا از همان چهرهی پایینی که به این نسبت او به همهی فیلمهای خود داد، شروع به استفاده کردهاست. ما اینمدافع فوقالعاده در فیلمهای اکشن کلاسیک آمریکایی از دوران افسانهای حضور دارد. مثلث شوالیه یک روایت بخشداز برای سینماگران. این آخر، ذرهای راحتی را برای فرانکلن بهپا میکند تا بازی مفیدتری را باز کند. چه فیلم سینمایی آمریکایی، چه تمرکز یک لایسنس روسی و یک برایس به فرانکلن در فیلم پاسخ وکلای ممنوعه بتواند جمعه تئاتر نقدها را به تهی صف اول بالای رده کاملا فراز آوری شده باجاعی شده محسوب شود. راهى ندارد.