خط ۱۴۸۰ بهزیستی؛ پل ارتباطی بین مردم و متخصصان روانشناسی
در حال حاضر، سامانه صدای مشاور بهزیستی، خط ۱۴۸۰ را به‌عنوان یک منبعی مورد اعتماد برای دریافت راهنمایی‌های تخصصی از متخصصان روانشناسی در 다양한 زمینه‌های زندگی، به جویندگان خدمات ارائه می‌دهد. این خط از ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب هر روز در دسترس است و از خدمات آن، حدود ۲۰۶ هزار نفر استفاده کرده‌اند.

نگاهی به آمار مراجعه‌ها به خط ۱۴۸۰ نشان می‌دهد که مردم به خدمات بهزیستی و اعتقاد به تأمین نیازهای روانشناختی،‌ بیش از پیش تردید ندارند. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، مدیرکل این اداره کل با اشاره به تمرکز بهزیستی بر گسترش خدمات کیفی و کمی، همچنین خط ۱۴۸۰ به عنوان یک خط تلفن مجرب برای حمایت‌های روانشناختی، در جمیعت خانواده ها اشاره کرده است.

وی ویژگی‌های سریع، آسان و محرمانهی سامانه را خاطرنشان کرده است. هدف از این طراحی آن است که مسیر یا زنگ‌المکتوب را برای تقاضاجویان به راهی برای بهبود زندگی، سلامت روانی و تصمیم‌گیری بهنگام، مهیا یابد.

سئوال این است که با توجه به اهمیت آسایش و اطمینان این خط، آشنایی عمومی با دسترسی به مشاوره رایگان و حمایت از جامعه را چگونه پیش ببریم. شاید اگر بتوانیم عمیقاً درچالش‌های زندگی مردم پیش رو، تأملی پیرامون این موضوع داشته باشیم، می‌توانیم پاسخی به این پرسش ارائه دهیم.

ولى، در این جا دیگر از تأثیر قریب الوقوع لزوم به ارتباط بیشتر و ضرورت ضرورت همبستگی مردم با مشاوران بهزیستی شروع می‌شویم. در این راستا، روی پایگاه‌ها از بهزیستی هم می‌توان کرد تا حداقل، برای رسیدن به توان گزارگانی از طریق شخص مشاور متخصص چه باید بکنیم؟