دستاندرکاران تربیت ملی در تلاش برای ارتقاء سلامت آموزشی system کشورمان هستند. اگر موضوعات روندها را کنار بگذاریم، مهم این است که دانشآموزان هرچه بیشتر الگوی ریز اهداف تحصیلی را بدست ببرند. این در حالی است که برای انتخاب الگوی ریز اهداف تحصیلی یک دانشآموز باید مناسبترین راهکارهای برآورد و مشخص کردن الگوی ریز اهداف تحصیلی برای خود انتخاب کند. از آنجایی که پیشنهاد آغاز آموزش در رشتة جدید به طور مداوم در كنار گزينه های موجود در رشتة كلاسيك است، مهم این است که سراسر نظام پايهای ما برخی از این موضوعات را بزرگتر جلوه بدهد.
مدیریتی که برای رسته های آموزشی ایجاد میشود و به دانشآموزان کمک میکند تا در تعیین الگوی ریز اهداف تحصیلی سرسخت و با قدرت بالا عمل کنند، چالشهای زیادی پیش روی دارد. مربوط میشود به ایجاد مدلی که دانشآموزان کلاسیک و جدید بتوانند در مسیر خود با یک الگوی اهداف شاغل پیش روند. یکی از این تلاشها جایگذاری یک الگوی اندازهگیری کارآمد باید باشد. علیرغم حجم بالای این چالشها، مربیان با انگیزه بر این باورند که راهی برای حل این چالش وجود دارد و برای آن، لازم است این ارتقاء را میتوانند با همراهی تمام دستههای بندی تحصیلی انجام دهند.