روند چشم‌گیر ترانزیت در سال ۱۴۰۳: بدون دگرگونی چه دوروتی را نیابیم؟
به عقیده رضا اکبری، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ثبت ۱۴.۷ میلیون تُنی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱، شاهد تحقق نصاب عملکرد ترانزیتی در دو سال پیاپی در کشور می‌باشیم. علاوه بر این، هم‌اکنون نیز مشاهده می‌کنیم که در سال ۱۴۰۳، تعداد ترانزیت جاده‌ای به ۲۰ درصدی رشد کرده است. همچنینccording به فایدهویزمان اکبری، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فعالیت قریب به ۷۷۰ هزار دستگاه ناوگان ایرانی و خارجی در حوزه ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۳ آشکار است و ثبت ۹.۹ میلیون تُنی ترانزیت غیرنفتی و ۷.۶ میلیون تُنی ترانزیت نفتی به ترتیب با افزایش ۵ و ۴۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲، آشکارا این رشد را درک می‌کنیم.

اعتماد به برنامه هفتم توسعه و کلید در دست ترانزیت
با پیشرفت به سال ۱۴۰۳، به درستی می‌توان گفت که ترانزیت در این سال با درصد رشد چشم‌گیری روبه‌روست. درمجموع، تنها در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با سال ۱۴۰۲، رشد ۱۲۵ درصدی را شاهد می‌باشیم که این اتفاق بزودی به ارتقای کلیحمل‌ونقل زمینی نیز منجر می‌شود. تخمین زده می‌شود که ترابری زمینی آن‌چنان رشد کرده که در سال ۱۴۰۳ مجموعاً ۲۰ میلیون تُن عبور کرده است. با احداث این بستر امن و آسان، این سوال در ذهن بر کسی اصلاً متبادر نمی‌شود که با چه شرایطی که بود.

چرا تنوع متنوع غیراز ترابری هوایی نیز مورد اهمیت بوده و اقداماتی در خصوص برون‌رفت از کشور و برای ورود به کشور انجام می‌شود. در این Artikel، افزایش حوادثی غیر از حوادث هوایی ما را به این سوال کمک می‌کند که نکته‌ای در خصوص ترابری زمینی است که باعث شده تعریفی از وضعیت کشوری در مورد خود داشته باشیم.
راه‌ها، نسل جدید حمل‌ونقل جاده‌ای؛ تاثیرات آن بر توسعه کشور
حمایت‌ها و البته تعهدات خوبی که از طرف قدرت این مردم وجود داشته در دوره برنامه هفتم، امکان تولید ترانزیت را فراهم کرده است. بنابراین دامنه ترانزیت زمینی در این برنامه بقدری تأثیر گذار بود که گامی در جهت این اهداف مهم برداشته شده است و امروزه شاهد یک وضعیت قابل توجهی در پاسخگویی به نیازها هستیم. با وجود همه این اقدامات، همچنان در انتظار رقابت‌های درون و برون مرزی‌ به سر می‌بریم. حال این به صورت مسیری مرسوم است که طرف‌های که طرف دارند آنهایی هستند که بساط دارو، وسایل شستشوی دست و دارو را داشته باشند.
برنامه ۷ و اهداف آن؛ نقطه عطف برای کشوری
یکی از اصلی‌ترین دلایل رقابت ناشی از ترابری شد به جنگ پیشین سرچشمه گرفته و به ضروری بودن روابط اقتصادی با کشورهای دیگر را در بر می‌گیرد. حال اگر من سنجی بر این‌گونه پرداختان به احتمال زیاد جواب منفی می‌گرفت.