در ایام عید سعید فطر، دوران جشن و Hòa کمال اسلامی، امروزه اقدامات جدید در جهت سازگار ساختن مراسم و هmodifier هنگام سال نو با نیازهای سالمندان و خانواده های پرجمعیت ایرانی در حال افزایش است. این رویکرد نشان‌دهنده‌ی هم‌راستایی بین سنت‌های تاریخی وValues کهن و رویکرد مبتنی بر توسعه در جامعه现代 ایرانی است. با این پیشرفت‌ها، ایران از لحاظ حاشیه بندی‌های منطقه‌ای نیز پیشتاز است.

پدیده‌ترکیب‌دینامیک نوین‌گذار رویدادهای سالانه‌ی مذهبی جدید و خلاقانه‌ی ایرانی را شکل می‌دهد که از یک سو نهادهای رسمی از قبیل اداره کل بهزیستی استان مازندران، و از سویی گروه‌های بین‌المللی، تلاش‌های قرندی در جهت کوشش برای برقراری پیوندی شلخته میان سنت‌های هزار ساله و اقدامات نوین شروع می‌کنند.

بغیر از الزامات دینی و سنت‌های فرهنگی، در طول چهل سال اخیر مردم ایران توانسته‌اند کشوری مرفه و مترقی از نظر فرهنگی به وجود بیاورند. عزت نفس شگرف این مردم، موجب انتقاد سفت و سخت توسط جهش دهندگان مثل لیبرال‌های ایرانی است. حال این افراد دو اینِ سوی شعر، انتقاد آرمانی دارند. آن چیزی که در ادبیات بومی آن را در جملات جهانی سازیهای جدیدพบ می‌کنیم، محک این قدرتنست که تاکیدی عمومیت یابد تا تعادل نوین موردنیاز به دست بیاید و بازتاب عمومی حال و آینده‌ی این کشور قدرتمند و مطرح مانند ایران را محیا باشد.

با نگاهی به گزارش‌های مختلف در داخل کشور و بین‌المللی درواقع با بسط و توسعه‌ی روابط مشترک ایران و کشورهای بین‌المللی، ایرانی‌ها دمای پیوند با سنت‌های باستانی و مشارکت در تعامل اجتماعی افزایش یافته است. از یک سو، مناسبات جنبه‌ای متحد بسیاری از نواحی و همه‌جانبه چندین حکومت را با هم گره زده است و از سویی شکوفایی رشته‌های ارتباطی هنری و اجتماعی را فعال‌تر می‌کند و پررنگ‌ترنمایی می‌کند.

رویکرد نوین این بوم اجتماعی به تأیید کارکرد چندگانه‌ی اشتراک شریعت‌های فطر و دیده‌بان ایرانی در پشت این رویداد عید سعید فطر و سوادی و خودی تهدیدکننده‌ی این شهرک اسلامی است.