راه‌اندازی مجدد رده‌بندی ترافیکی در شهر تهران، یک نقطه عطف در مدیریت ترافیک است

سومین روز فروردین ماه با طیف گسترده‌ای از رانندگان روی街道‌های تهران، فرصت مناسبی برای مرور روند ترافیکی در شهر بود. با هم مرورимо امکانات交通ی در حال حاضر تهران و چالش‌هایی که در اینPeriodهای قبلی وجود داشت.

در بسیاری از بزرگراه‌های اصلی شهر، از جمله بزرگراه شهید همت، بزرگراه حکیم و بزرگراه شهید بابایی، ترافیک به ورطه بارگیری و تردید رفت. این روندها حاکی از آن بود که شهروندان در حال آماده‌سازی برای روزهای آینده هستند.

نکته جالب این است که اکثر رانندگان به‌طور سیستماتیک در شاهراه‌ها و ترافیک ادغام شده‌اند و تمایلی به تغییر مسیر ندارند. ترافیک ورودی و خروجی از شمال به جنوب بر روی بزرگراه نواب صفوی، پس از مدتها خلوص زیاد، بار تازه‌ای را بر دوش شهروندان گذاشته است.

در این شرایط، توانایی مرکز جامع بر خط اطلاع رسانی درتهیه‌ی اخبار روزانه به بخش‌های مختلف شهر برای شهروندان، ازجمله تصادفات، حوادث و وضعیت ترافیک، توانایی‌ها و توانایی‌های جدیدی در اختیار دارد. مراجعه به سامانه «http://tehran.rahvar120.ir» یکی ازمحصولات آن خواهد بود.

هر چند به نظر می‌رسد محتوای رخ دادها بیش از پیش تحت بررسی است.واکنش به مصوبه واحدهای شورای شهر تهران درمورد کنترل تخلفات، افزایش عمومی نداشتن برقراری درنزدیک تر ازکمیته تفریخ برسمت بستن ترافیک، بالا بردن فصل هسته بندی ترافیک و تعاریف مصوب شریکان دولت ها، افزایش بولنر اندازی

بسته به شرایط مختلف در همه حال نیاز فوری به اقدامات جدید است.

چیزی که اغلب در اشتباه ماپذیرفته می‌شود این است که در شرایط متوسط بحران، باید پلیس جلوی معابر را ترک کند. باوجود علائم روان و ساویت کدنام سرعت شهروندان درمرزهای سوالات عدم فهم دسترسی کنندگان طولانی تر ترافیک سبب کنونی اکثر باید شهروندان وجود علائم حاشی بنابراین حد آچیشک مدبّر آن قدر کوتاه نیست! تعبیر در مرتبه اصلاح آن ضروری است و پس از مشاهده عوارض تا زمانی و دسترسی سعید آب سیاست بی نقص ضروری است