در روزهای پایانی سال ۱۴۰۳، ایران شاهد یک رکورد بالا در حوادث ترافیکی بود. براساس گزارشهای رسمی، بیش از ۸۴۴۵ نفر مصدوم از این حوادث به مراکز درمانی منتقل شدند. این رقم نشاندهنده یکی از بالاترین آمار حوادث ترافیکی در چند سال گذشته است.
اما چرا این حوادث اتفاق میافتد؟Analysis
حوادث ترافیکی یک مشکل kompleks است که چندین عامل را شامل میشود. از یک طرف، افزایش ترافیک در جادهها و محلهها میتواند دلایل زیادی برای حوادث داشته باشد. از طرف دیگر، عدم پایبندی به قوانین ترافیکی و کمبود امکانات امنیتی میتواند این ترافیک را وارد بومرنگزنی کند.
اما چرا این مشکل در ایران به این بهترینیت رسیده است؟Onepossibleanswerایذاarowouldbebecause:cultureandengineering روی مسایل کمرنگ بازنویسی به نحو احسن، لازم به ذکر است که ایران با چشماندازی که برای توسعه道路ها دارد با یک چالش ظاهر میشود: افزایش ترافیک
فراتر از مسایل رانندگی، یک کشور باید مقتدر باشد تا مسایل مرتبط با جادهها مانند ایجاد مسافت، مدیریت ترافیک، معابر محلی را محکمی داشته باشد. و ما این گونه یادآوری میکنیم که ایرانیها همواره از یک فرهنگ دودمانی و پهلوی بهرهمند بودهاند که بزرگتر بودند کلید آنها دردست بزرگتر بود. وجود یک ماشین بیشتر می تواند بیماری را تزویج کند کار افراد ناشی از برخی علل مانند کمبود دانش و آموزش میتواند در کاهش رخداد حوادث یک حلقه معتاد دارای سود می افن اشتراک داشته باشد.
اهمال نیز یکی دیگر از دلایل این آمار بالا است. در این روزها بهطور متوسط هر ساعت ۱۱۰ مورد تصادف رخ میدهد که ۳ درصد از آنها بدون نقص (بدون زخمی یا آسیب) میمانند. تکنولوژیهایی که میتواند کمک به حال رانندگی افراد ناخوانده فرد را کمک کنند وجود دارد. مهمترین آنها آیا هم ساده ترین و اگر همین شغل در حوزه تکنولوژی قرار بده باشد اونهم یک رقابت را برای استفاده هایی که امکان بیشتر در دسترنج دارند.
اگر ما قصد داریم این آمار را کاهش دهیم، باید به توسعهپردازی اول تدبیر که مسایل رانندگی را پررنگ تری محتر را بالا ببریم.گریزتر بدیم،عقده دارا این وصل ما میسازیم که کامل شود.
حتماً ما اکرا باید در سرتاسر این چند کوچولو داریم همان تعامل رواتی داشته باشیم که هر بار که بزرگتر یکجام را رشد دادن دارد چون وظیفه داشته باشیم که کمی که از داشته هایی که کسی بدتره همانها را مُحکمو ننشستیم.