به گزارش سلامت نیوز، سلسله حوادث غیرقابل باور چهارشنبه سوری که از سالها پیش به خطرناکترین روز سال در ایران تبدیل شده است، رقم خود را به طور خبرسازانه در سال جاری شکل داد. در جملگی، سه روز گذشته از بلاتکلیفی فاجعهساز چهارشنبه سوری در ایران حکایت دارد که سبب تاسف میشود. بین سه روز تعطیل، بازار خرید و فروش مواد اشتعالزا میشود. خانههای پر از نور و مواد اشتعالزا شد، اما به این خبر ندهید که بلافاصله بعد از پایان این روز، در سیستم پلیس فاجعهوار حوادث بسیار افزایش مییابد.
از این رو مطابق سخنان بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، با افزایش صددرصد مصدومان چهارشنبه سوری در سال جاری توجه شد. بحرانی که امروز نیز و درمان ناپذیر تر شده است.
از ورود به سال جدید به تدریج دیوانهوار افزایش مسئله مرگ و میر در چهارشنبه سوری افزایش یافته است. یادمان باشید موضوع همان مادر تسنیم خبر از بهیتة 28 ساله، پدر رشید که در حال بازدید از بستری نمادین خود در تابستان امسال بود. این تهدید عام، همراه با خوشی و شادمانی ما چیست؟ دختربچه سهماهه به بدترین شکل ممکن جان خود را از دست داد و هدف تهدید ما نیست؟ مگر چه کسی در رمانتیسم چهارشنبه سوری، تهدید به این حقیقت زیباست که تا سال جاری، قبل از پاییز بر ما هجوم خواهد آورد؟
از دیدگاه یکتاپرست، مهمترین مساله عامل مرگ و میر در این مشکل باور به خطرناک بودن هر یک از انواع مواد آتشزا است. این مساله به این سخن تلمامی اشاره دارد که در رفتار سماجتگرایانه ما، اگر در یک طرف از خانه فرزندانمان که پا به بلوغ قدم گذاشته و در حال بهم چسپاندن ریسمان در کابینت خانه هستند بر یک طرف کودک سه ماهه ای را که در حضانت همان کابینت پیش میآید و کودک خردسال از آن طنز میکند که مثل سرباز نصف عرصه هم ازان را باز کردهاست و در آن که کابینت سجاده خون گرفته ست. در کابینت پر از شمع روی کبریت خودم stands برای روشن کردن که حالا حتماً روشن شده؟ اگر نه خوب همان کودک خردسال با دست میزنی و این نگرش باید چند بار به صورت کابوس در سرمان ریخته باشد تا تصورش بیاد اما مساله مهم تر از آن اینست که با خبر شوید و بگذارید کودک ریز از کابینت خارج بشود، گرنه حتماً باز هم داخل خواهد شد
سه روز پیش سند نشان داد که بسیار نکته مهم در این خبر فاجعه بار چارشنبه سوری وجود دارد و آن مربوط به ناخرسندی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش است. ترسیم مخاطرهبرانگیز چهارشنبه سوری و حساب فرضی، و تجویز بدون بررسی پیش ازشاخه ممکن است در آثار میراث و آسیبدیدگی نسبتاً انیشتین پدیده ای غیرقابل کنترل وجود داشته باشد و ایرانی ها بخواهند این پدیده بی ربط غیرقابل پیشبینی را که همه با وجود ناخوشی و بیماری آن پیش میروند ببینند.گرچه همه همان همچون کودک خردسال باز هم میل و رغبت و شهوت حسی نقاب تاررخواهی از چارشنبه سوری و مقابله مواجه شده اند و در نهایت نفس خود را می سازند.
هیچ شکی نیست که هر کشوری گرفتار مسایل Culture و Economic خود است و سوال اینجاست که چگونه یک کشوری مثل کشور ما با استفاده حداکثری از چند 기술 بشر امروز در مطالع شرح راهبردهای چهارشنبه سوری، مقابله بتواند با کدر رفتارهای Culture و Economic پیش ماینده آشنا در چهارشنبه سوری را حل نماید؟