در ابتدا این جلسه، رئیس مرکز علمی کاربردی خدمات شکوه مهرتوضیحاتی درخصوص اهداف، وظایف مرکز، رشته‌های دانشگاهی، مقاطع تحصیلی، دوره‌های پودمانی، برنامه‌های آموزشی و همکاری‌های دانشگاه با سازمان ارائه نمود.

در ادامه، مسئول آموزش بهزیستی خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی، اعتبارات و هزینه‌های انجام شده به بیان توضیحاتی درخصوص شیوه‌ برگزاری دوره‌های آموزشی پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری 11 دوره مصوب به‌صورت استانی و با مجوز سازمان اداری و استخدامی برگزار و گواهینامه برای شرکت کنندگان صادر گردیده و12 دوره غیرمصوب با اعتبارات داخلی و غالبا به‌صورت منطقه‌ای و کشوری برگزارگردیده است.

در انتهای این جلسه مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات مسئولین حوزه آموزش، گفت: روش کار در سازمان‌ها تغییر یافته است. امروز شیوه مدیریت کنترلی و با فرماندهی متمرکز و متشکل از وظایف معقول و سازماندهی شده بر مبنای سلسله مراتب به سوی سازمان‌های مشارکتی و چندوظیفه‌ای که در آن استراتژی‌های تیم مداری و توانمندسازی رایج است، تغییر یافته است.

مهدی برجی افزود: سازمان بدون دانش نمی‌تواند از منابع خود به درستی استفاده کند. اگر پرسنل از آموزش‌های اصولی بهره ببرند، شاهد افزایش کارایی و بهبود عملکرد آنها خواهیم بود. از طریق آموزش، سرمایه‌های انسانی  به دارایی‌های فکری سازمان یافته مبدل می‌شوند. از عناصر توسعه دهنده سازمان، دانش و فرهنگ سازمانی متکی بر خلاقیت و نوآوری است. کارکنان زمانی می‌توانند به خوبی از عهده وظایف محوله برآیند که از مهارت دانش و توانایی لازم برخوردار باشند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ضمن خدمت، نیروی انسانی را برای رسیدن به اهداف و ماموریت‌های سازمان تقویت می‌نماید. آموزش ضمن خدمت در افزایش مهارت‌های شغلی نیروی انسانی موثر است و این آموزش‌ها حیطه دانش و معلومات مربوط به وظیفه کارکنان را گسترش می‌بخشند و بر مهارت شغلی می‌افزاید و حتی زمینه برخورد مناسب‌تر با مراجعان را فراهم می‌آورد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه باید از آموزش سنتی گذر کنیم و به سمت آموزش توانمندسازانه حرکت نماییم، گفت: آموزش سنتی معمولا فرآیند یادگیری بسیار محدود و در قالب اهداف کاملا مشخص در دوره زمانی نسبتا کوتاه و با تنها یک جنبه علمی ارائه می‌گردد اما آموزش توانمندسازانه، ارائه دانش و مهارت بهبود مستمر کیفیت فراگیر به کارکنان است. از طریق آموزش باید بتوانیم مهارت حل مساله را در میان کارکنان تقویت کنیم تا از این طریق از عهده موارد غیرمنتظره و جدید برآیند.

source