خیلی راحت. کافیه تو سرتون بگید که مخاطب باید چه اطلاعاتی رو «حتماً» راجع به این موضوعی که دارم راجع بهش مینویسم بدونه؟ بهتره بخش اول مقاله رو با این اطلاعات که همزمان مهمترین اطلاعاتی هستند که میخوایم راجع به یه موضوعی به مخاطب بدیم شروع کنیم. این اطلاعات میآن اول. آخر سر هم میپرسید حالا مخاطب ما خوبه چه اطلاعاتی رو بدونه (هر چند این اطلاعات اصلا ضروری هم نباشند)؟ حرف میزنیم. عکسها، ویدئوها، تصویرها، و حالا هر چیز دیگهای که برای بسط دادن موضوع میخوایم ازش استفاده کنیم، جاش این جاست. در واقع شما برای بهتر نوشتن نیازمند مطالعه و تحقیق دائمی هستید و متون انگلیسی از آن دست مواردی است که برای غنیتر شدن محتوای خود باید سراغ آن بروید. درواقع، یکی دیگه از فنون تولید محتوا اینه که شما بیایید و تمرکزتون رو بذارید رو مخاطبین تاپ و دسته اولی که دارید. ۲. چه کسایی رو شما دوست دارید مشتریانتون بشن. ۱. چه کسایی مشتری خدمات یا محصولات شما هستند.

برای مثال، مخاطبی که در مرحله آگاهی قرار دارد، به دنبال یک دمو لایو از محصولات شما نیست، بلکه میخواهد مقالهای بخواند که مشکل او را برطرف سازد. برای این کار لازمه دو مرحله رو با هم طی کنیم. توی این مقاله ما مفصل و جامع توضیح دادیم شما چطور میتونید به یه شیوه اصولی، مخاطبان اصلی خودتون رو پیدا کنید و یه پروفایل چکیده ازشون برای خودتون تدوین کنید. برای نوشتن یه محتوای باکیفیت شما باید حتما از یه طرف، مقالهای جامع و پربار بنویسید تا نیازهای مخاطب رو پاسخ داده باشید و از سمت دیگه باید روی انواع کلمات کلیدی تمرکز کنید تا مقاله در گوگل رتبه خوبی بگیره و به دست مخاطب برسه. یکی دیگه از فنون تولید محتوا که باید مد نظرتون باشه، تولید محتوای باکیفیت هست که قبلا مفصل راجع به مزایاش صحبت کردیم. بنابراین، یکی دیگه از ترفندهای تولید محتوا اینه که طبق این الگو، ما به شیوهای اطلاعاتی که میخوایم به مخاطبان بدیم رو دستهبندی کنیم که بتونند حتی با این شکل خوندن هم بهش دسترسی پیدا کنند. تو این مواقع بهتره سعی کنید مقالات کوتاهتری از این مقاله جامع استخراج کنید و توی این مقالات کوچکتر، به مقاله جامع به عنوان مرجع لینک داخلی بدید.

اینجا باید به این نکته هم اشاره کنیم که درصورتی که مقاله شما به سمت جامع شدن حرکت کنه، حجمش زیاد میشه و میره جزو مقالات بلند. در نقطه اوج ۴ میلیون خواننده داشت و حالا با فعال شدن کانالهای دیجیتال، نسخه چاپی هنوز حدود ۱/۵ میلیون مشترک دارد. بعد میپرسید حالا بهتره چه اطلاعات دیگهای داشته باشه تا بهش کمک کنه هم اون بخش قبلی رو بهتر بفهمه و هم به خوندن ادامه بده؟ برخی هم بخشی از خود متن مقاله را میگذارند و بعد لینک! چون یه جای این مقاله از تجربه شخصی خودش نوشته بود و یه داستان در کار بود، اسم کل مقاله رو گذاشته بود: «یه داستان واقعی از زندگی خودم». مثلا یه مشتری ما یه مقاله نوشته بود راجع به تقلبی بودن زعفران. تا بدین جا مطالب مرتبط به کلیت محتوا و نکات تولید محتوای متنی بیان گردید. شما می توانید در مورد مسائل مختلف، مطالب آموزشی تهیه کرده و آن را در اختیار کاربران بگذارید. افرادی که در خبرنامههای وبسایتها عضو میشوند، تمایلشان را برای خواندن مطالب هفتگی یا ماهانه نشان دادهاند. بنابراین لازم است تا هدف و شیوه رسیدن به آن را به خوبی بشناسید و برای آن برنامه ریزی کنید. مدتی پس از انتشار محتوا باید با استفاده از ابزارهای تحلیل عملکرد محتوا، وضعیت و میزان تعامل مخاطبان با آن را ارزیابی کنید.

این افزایش دسترسی به محتواهای شما منجر به جذب مخاطبان جدید و تعامل بیشتر مخاطبان قبلی میشود، که این عمل به عملکرد کسب و کار شما و در نهایت افزایش محبوبیت و معروفیت برند شما میشود که از مزایای تولید محتوا برای کسب و کارها است. استفاده از فرمتهای متنوع: تنوع در فرمتهای محتوا میتواند جذابیت آن را افزایش دهد. تولید محتوا پروسهای است که در آن شما به عنوان یک آشپز ماهر، با استفاده از بهترین مواد اولیه کلمات، تصاویر، و ایدهها، آثاری خلق میکنید که میتوانند مخاطبانتان را از لحاظ فکری و احساسی تغذیه کنند و تجربهای دلپذیر و به یادماندنی را برایشان به ارمغان بیاورند. ازآنجاییکه فرمتهای محتوا به شکلهای مختلفی هستند، گاهیاوقات نیاز میشود تا با افراد مشغول در بخشهای مختلف مانند طراحان گرافیکی یا افراد مشغول در بخش برنامهنویسی ارتباط برقرار کنید و با همکاری آنها به نتیجۀ نهایی برسید. برای تازه بودن شما نیاز به تحقیقات بازار محتوا، متخصصین تولید محتوا یا ابزاری دارید که بتونند تشخیص بدن چه موضوع یا موضوعاتی تازه قلمداد میشن. اینکه شما بخواید همه بیان و محتوایی که تولید کردید رو بخونند، خیلی کم پیش میآد و حتی اگه بلاگر سطح یکی مثل نیل پتل باشید، باز هم خیلی از خوانندگان معمولی و رهگذر، علاقهمندان، متخصصین بلاگ نویسی یا فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ ممکنه هیچ وقت رغبت نکنند بیان چیزی از مقالات شما بخونند.

توسط salamatikhabari