به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ سید مهدی قویدل در جمع فرمانداران استان کرمان، گفت: متاسفانه استان کرمان در آسیب های اجتماعی نظیر فقر، اعتیاد و خودکشی وضعیت مطلوبی ندارد.

وی افزود: خودکشی و خشونت های رفتاری درصد قابل توجهی از کل آسیب های استان را به خود اختصاص داده است و طلاق و آسیب های ناشی از آن نیز در استان درخور توجه بوده؛ به گونه ای که بالغ بر ۳هزار و ۷۵ ملاقات فرزند طلاق صرفاً در ۶ ماهه سال جاری صورت گرفته است.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد:براساس آمارهای موجود بیش از ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۶۲ دانش آموز دارای والد زندانی هستند.

قویدل تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان پروژه نماد(نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان) تصویب و تقسیم وظایف طی آئین نامه ای اعلام و ابلاغ شده و موضوع در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در مهر ماه ۱۴۰۳ با حضور مدیران کل اعضای عضو پروژه نماد تشریح و تبیین شده است.

قویدل گفت:وظایف فرمانداران و استانداران برابر قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین سایر دستگاه ها به موجب آئین نامه ماده ۶ تشریح و تبیین شده است و تاکید بر اجرای این وظایف را برابر قانون داریم.

source