کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی با داشتن محتوای پروتئین بالا، در کاهش اشتها موثر است. خوردن پروتئین باعث می‌شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. در نتیجه، بیشتر احتمال دارد که به برنامه غذایی خود پایبند باشید و وزن کم کنید.

کسانی که به طور منظم کره بادام زمینی مصرف می‌کنند، اغلب کمتر احتمال دارد که اضافه وزن داشته باشند و همچنین سطوح خونی لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و کلسترول تام کمتری دارند.

بیشتر بخوانید: خواص کره بادام زمینی + جدول ارزش غذایی

تقریبا 17 درصد از کالری کره بادام زمینی از پروتئین تأمین می‌شود و 2 قاشق غذاخوری (32 گرم) از آن حدود 8 گرم پروتئین دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پروتئین کافی می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و میل به ادامه غذا را کاهش دهد.

در یک مطالعه بر روی 15 زن چاق، آن‌هایی که حدود 3 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را به صبحانه خود اضافه کردند، به طور قابل توجهی احساس سیری بیشتر و تمایل کمتری به خوردن بیشتر در مقایسه با گروه کنترل داشتند.

تحقیقات بیشتر در مورد نقش ویژه کره بادام زمینی در سرکوب اشتها محدود است. با این حال، برخی از مطالعات مصرف بادام زمینی را با افزایش متابولیسم نیز مرتبط می‌دانند. مصرف پروتئین کافی برای حفظ توده عضلانی و قدرت جسمانی اهمیت دارد. در صورت از دست دادن بیش از حد عضله، متابولیسم کند می‌شود و ادامه کاهش وزن را دشوارتر می‌کند.

کره بادام زمینی برای لاغری

می‌توانید از کره بادام زمینی به عنوان جایگزینی برای محصولات لبنی مانند کره استفاده کنید. کره تهیه شده از شیر گاو، تنها 0.85 گرم پروتئین در هر 100 گرم اما 717 کالری دارد. میزان کل چربی آن 81.1 گرم در 100 گرم است که 50.5 گرم آن، اسیدهای چرب اشباع است. استفاده از کره بادام زمینی به جای کره لبنیات، کالری دریافتی شما را کاهش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: میزان پروتئین کره بادام زمینی چقدر است؟

هنگام استفاده از کره بادام زمینی برای لاغری باید به یک نکته توجه داشته باشید: کل کالری دریافتی روزانه شما باید کمتر از انرژی مصرفی شما باشد.

فعالیت بدنی، مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. بنابراین، ورزش باید بخشی از برنامه کاهش وزن شما باشد. ورزش به کاهش وزن کمک می‌کند و قلب، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها را تقویت می‌کند. کره بادام زمینی با مقادیر بالای پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری، مکمل خوبی برای رژیم کاهش وزن شما است. تنها باید مراقب باشید که آن را در مقادیر مناسب مصرف کنید.

بادام زمینی سرشار از ترکیبات زیست فعال است که برای سلامت بدن مفیداند. خوردن بادام زمینی یا کره بادام زمینی نه تنها از چاقی و بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند، بلکه مصرف مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین E و منیزیم را نیز افزایش می‌دهد.

شاخص گلایسمی ‌پایین کره بادام زمینی

برخی غذاها، به ویژه غذاهای فرآوری شده و غذاهای نشاسته‌ای، باعث افزایش ناگهانی و شدید قند خون می‌شوند. قند خون ناپایدار با چاقی و دیابت مرتبط است. اما کره بادام زمینی با وجود شیرینی طبیعی و بافت لذیذش، شاخص گلیسمی ‌پایینی دارد.

یک مطالعه کوچک در سال 2018 نشان داد که حتی خوردن دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی همراه با یک وعده غذایی، اثر گلایسمی ‌یک وعده غذایی دارای شاخص گلیسمی‌ بالا را تثبیت می‌کند.

شاخص گلایسمی

کمک به حفظ وزن سالم

اگرچه بادام زمینی یک غذای پرچرب و پر کالری است؛ اما طبق انتظار، با افزایش وزن مرتبط نیست. در واقع، اکثر تحقیقات موجود نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی غنی از بادام زمینی نسبت به رژیم‌های غذایی فاقد آن، بیشتر به حفظ وزن سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، افرادی که به طور منظم بادام زمینی و کره بادام زمینی مصرف می‌کنند، BMI کمتری دارند.

طریقه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

میزان مصرف خود را در هر وعده اندازه بگیرید. اندازه گیری اندازه وعده‌ها می‌تواند به شما کمک کند میزان کره بادام زمینی مصرفی خود را پیگیری کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن شوید که به اهداف دریافت کالری خود پایبند هستید.

به طور معمول، روغن موجود در کره بادام زمینی طبیعی که فاقد مواد افزودنی است، ممکن است جدا شده و بالای شیشه جمع شود؛ اما این اتفاق عادی است. هنگام مصرف، به سادگی آن را مخلوط کنید و سپس آن را در یخچال قرار دهید.

شما می‌توانید کره بادام زمینی را به روش‌های خلاقانه زیادی به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

  • آن را روی رایس کیک یا کراکر پخش کنید.
  • از آن به عنوان دیپ برای کرفس یا هویج استفاده کنید.
  • آن را با ماست میوه‌ای مخلوط کرده و سس میوه‌ای درست کنید.
  • دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به اسموتی خود اضافه کنید.
  • به جای کره روی نان تست سبوس‌دار کره بادام زمینی و عسل بمالید.
  • کره بادام زمینی را با جو دوسر مخلوط کنید و در وعده صبحانه مصرف کنید.
  • کره بادام زمینی را با سس سویا، آب لیموترش و زنجبیل تازه مخلوط و یک سس سالاد خوشمزه درست کنید.

طریقه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

اشتباهات در مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

  • مصرف بیش از حد: اگر بیشتر از حد مجاز دریافت کالری روزانه خود، کره بادام زمینی مصرف کنید، تنها چیزی که برای شما باقی می‌ماند، اضافه وزن است.
  • انتخاب کره بادام زمینی کم چرب: اگر فکر می‌کنید چربی برای کاهش وزن مضر است و چربی کاهش‌ یافته ممکن است گزینه سالم‌تری باشد، در مورد کره بادام زمینی اینطور نیست. کره بادام زمینی به تنهایی نمی‌تواند چربی بدن را بسوزاند؛ اما بادام زمینی مملو از چربی‌های سالم غیراشباع است که سیرکننده و ضد التهاب هستند.

کره بادام زمینی کم‌چرب ممکن است باعث شود که چون فکر می‌کنید سالم‌تر است، مقدار بیشتری از آن             بخورید. به علاوه، یک وعده کره بادام زمینی کم چرب با کره بادام زمینی معمولی تفاوت زیادی از نظر کالری           ندارد.

  • مستقیما از شیشه خوردن: خوردن کره بادام زمینی از شیشه را به یک عادت تبدیل نکنید؛ زیرا باعث مصرف بیش از حد می‌شود.

بهترین کره بادام زمینی برای لاغری

ابتدا می‌بایست کره بادام زمینی مناسبی را انتخاب کنید. اگرچه کره بادام زمینی طبیعی بسیار سالم است، اما بسیاری از فرم‌های فرآوری شده آن مملو از مواد افزودنی مانند شکر و روغن‌های هیدروژنه هستند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، برندهای طبیعی و ارگانیک کره بادام زمینی بهترین انتخاب هستند.

هنگام خرید کره بادام زمینی، برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی مواد افزودنی نباشد. تنها چیزی که کره بادام زمینی به آن نیاز دارد بادام زمینی است! اگر محدودیت مصرف سدیم ندارید، مقداری نمک نیز بی‌ضرر است. شما حتی می‌توانید خودتان نیز کره بادام زمینی را تهیه کنید؛ فقط به یک مخلوط کن یا غذاساز پرقدرت، بادام زمینی و کمی‌ نمک نیاز دارید.

از آنجایی که سدیم کالری اضافه ندارد، شاید نگران مصرف آن نباشید؛ اما مصرف بیش از حد سدیم، باعث تجمع آب اضافی در بدن و در نتیجه پف، نفخ و افزایش وزن می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، به بررسی فواید کره بادام زمینی برای لاغری پرداختیم. این خوراکی پرکالری، سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم است که همگی برای کاهش وزن مفید هستند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف متعادل و همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، کلید اصلی موفقیت در کاهش وزن و لاغری است. بنابراین، اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه و سالم هستید که به شما در رسیدن به وزن ایده‌آل کمک کند، کره بادام زمینی می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

source